غربالگری معاینات دهان و دندان دانش‌آموزان در مدارس استثنایی شهر بوشهر انجام شد

بوشهر(پانا)-مسئول سلامت دهان و دندان شهرستان بوشهر گفت: غربالگری معاینات دهان و دندان ۲۷۱ دانش‌آموز مدرسه استثنایی در شهر بوشهر انجام شد.

کد مطلب: ۹۶۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری معاینات دهان و دندان دانش‌آموزان در مدارس استثنایی شهر بوشهر انجام شد

معصومه کدخدایی در این خصوص اظهار داشت: با مراقبت‌های اولیه در دوران کودکی می‌توان شاهد دندان‌های سالم در دوران سالمندی بود که این مراقبت‌ها تنها به مسواک زدن خلاصه نمی‌شود بلکه مواظبت از بافت‌های نگهدارنده و لثه نیز باید مورد اهمیت قرار داده شود و کودکان و نوجوانان هر شش ماه یک‌بار برای معاینه به دندان‌پزشک مراجعه کنند.
وی بیان داشت: طرح غربالگری دهان و دندان در مدارس به معاینه بصری دهان کودکان در محیط مدرسه می‌پردازد که پس‌ازآن والدین از وضعیت فعلی دهان و دندان فرزند خود مطلع می‌شوند و در صورت نیازمندی به درمان آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند.
مسئول سلامت دهان و دندان شهرستان بوشهر تأکید داشت: در مراحل اولیه غربالگری کودکان، علائم بیماری تشخیص داده می‌شود و ازاین‌رو مراقبت‌های پیشگیری‌کننده و درمانی سلامت دهان و دندان برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
کدخدایی تصریح کرد: برای حفظ سلامتی دهان و دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همیشه کافی نیست، برای اقدامات پیشگیرانه مراجعه به دندان‌پزشک و معاینه دهان و دندان ضروری است.
این کارشناس مسئول افزود: اگر معاینه دهان و دندان شش ماه یک‌بار دندان‌پزشکی را به‌طور مرتب انجام دهید، دندان‌پزشک می‌تواند مشکلات و پوسیدگی‌های دندان را زمانی که کوچک‌تر هستند ترمیم کند، بدین ترتیب هزینه کمتری نیز برای اعمال دندان‌پزشکی پرداخت خواهید کرد.
مسئول سلامت دهان و دندان شهرستان بوشهر گفت: هرچه حفره دندان سریع‌تر پر شود، ماندگاری مواد پرکننده بیشتر خواهد بود، مطمئناً هزینه پر کردن ساده بسیار کمتر از عصب‌کشی و استفاده از تاج روی دندان در سال‌های بعد است.
کدخدایی توضیح داد: مشکلات دندانی تنها زمانی حس می‌شوند، که در مرحله پیشرفته قرار داشته باشند، بیماری لثه، آبسه، و عفونت همه با پیشرفت بیماری و درد بروز می‌کنند، یقیناً درمان تمام این بیماری‌ها در یک‌زمان بسیار پرهزینه‌تر از انجام معاینات جهت پیشگیری از بروز مشکل است.
مسئول سلامت دهان و دندان شهرستان بوشهر گفت: به همین مناسبت واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت با اعزام تیم سیار دندان‌پزشکی در مدارس استثنایی شهرستان شامل کوشا، نسیم، بهارستان و کوثر طی چهار روز تعداد ۲۷۱ دانش‌آموز سنین شش تا ۱۴ سال مدارس استثنایی شهر بوشهر را مورد معاینه رایگان دندان‌پزشکی قرار دادند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار