معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد :

۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی

اهواز (پانا)- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد ۲۰ شهرستان از ۲۸ شهرستان خوزستان در آخرین بررسی‌های انجام گرفته، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش ایرنا، محمد علوی، شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری مرکز سیمای خوزستان بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا در استان فراوان و بیش از انتظار است. از اوایل اردیبهشت ماه با کاهش محدودیتها روند ابتلا به این بیماری در خوزستان صعودی شده است.

او ادامه داد: تجمعات مردم قبل از عید فطر و حضور در بازار نیز بر افزایش آمار ابتلا به کرونا تاثیرگذار بوده است، هر چند موارد بیماریابی نیز در استان افزایش یافته و موارد بیشتری بیمار با همت کادر درمان در استان شناسایی شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه شناخت بیماری و علایم آن به فرد بیمار برای درمان کمک می‌کند اظهار کرد: در اغلب موارد بیماران کرونایی بدون علامت هستند و یا بیماری با علامتهای خفیف بروز می‌کند، در اوایل شیوع این بیماری در جهان مهمترین علامت بیماری تب و تنگی نفس بود، اما در حال حاضر علایمی همچون سردرد و علایم گوارشی، استفراغ و شکم درد و کاهش حس چشایی و بویایی نیز افزوده شده است.

علوی افزود: در صورتی که اکسیژن بدن فرد بالاتر از ۹۳ درصد باشد، نیازی به بستری نیست، اما در صورت کمتر بودن از این میزان فرد بیمار باید بستری شود و گرفتن عکس از ریه نیز در تشخیص بیماری بسیار کمک می‌کند، افرادی که در بخشهای مختلف ریه علامتهای سفید داشته باشند دچار این بیماری شده اند.

علوی افزود: در مواد شدیدتر تمامی بخشهای بدن درگیر این ویروس می‌شود و زندگی فرد در معرض خطر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: استاندار خوزستان بارها اعلام کرد اگر شرایط بدتر شود دوباره محدودیتها را اعمال خواهیم کرد.

او گفت: انجام تستهای مربوط به تشخیص کرونا از حساسیت بالایی برخودار هستند و یکی از بهترین راه های شناسایی این بیماری گرفتن سی تی اسکن از ریه فرد است که کمترین خطا را دارد.

علوی ادامه داد: برای انجام آزمایش کرونا باید از بخش خصوصی هم استفاده کنیم. برخی آزمایشگاه ها اعلام آمادگی کردند اما با تمام این موارد باید مشارکت و همکاری لازم انجام شود.

چالش های کرونا

رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ساده انگاری مسوولان و مردم در مقابله با این بیماری یا در نظر گرفتن اینکه این بیماری از بین رفته، یکی از سه چالش مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود.

او افزود: دومین مسئله این است که بعضی از مردم تحلیل درستی از وضعیت ندارند، چرا که اگر به این وضعیت فکر می کردند با این شرایط سخت مواجه نمی شدیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سومین مورد، ضعف خودمراقبتی است، اگر مردم درک درستی از بیماری داشته باشند، نسبت به این بیماری حساسیت بیشتری خواهند داشت و خود مراقبتی را به درستی انجام می دهند.

علوی افزود: اگر مردم رفتار خود را عوض کنند بهتر با این ویروس مقابله خواهیم کرد. آموزش دادن مردم، بیماریابی، تست کردن، ردیابی بیماران و فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک از جمله مواردی است که در این شرایط بسیار اهمیت دارد.

با توجه به صعودی شدن آمار ابتلا به کرونا در خوزستان با تصمیم شورای تامین استان ادارات و بازار استان در دو هفته اخیر، ۲ مرحله تعطیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار