معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا خبر داد:

دانش آموزان برنامه شاد را حذف نکنند

زاهدان (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد برنامه شاد به جهت اینکه یک پیام رسان سازمانی است و بنای آن بر ایجاد پل ارتباطی میان دانش آموزان و معلمان است، نیاز مبرم آموزشی محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان برنامه شاد را حذف نکنند

رضا باقری در گفت و گو با پانا گفت: این معاونت دبیرخانه حوزه شاد در آموزش و پرورش است که با رصد لحظه ای فعالیت های انجام شده در این برنامه اعم از بررسی حضور همکاران فرهنگی، دانش آموزان، مواد آموزشی و همچنین تشکیل جلسات و کارگروهای ثابت در این زمینه در پی رفع نواقص احتمالی آن نیز است.

وی ادامه داد: برنامه شاد به جهت اینکه یک پیام رسان سازمانی است و بنای آن بر ایجاد پل ارتباطی میان دانش آموزان و معلمان است، نیاز مبرم آموزشی نیز محسوب می شود.

معاون پژوهشی استان با اشاره به اینکه برنامه شاد در حال تقویت و به روز رسانی است بیان کرد: شبکه دانش آموزی شاد یک ضرورت الزام‌آور برای آموزش و پرورش شد که خوشبختانه توانسته ایم تهدید بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و سبب تحقق این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت شده ایم.

وی افزود: ایجاد این شبکه با توجه به گسترش ارتباطات مجازی و رشد تکنولوژی در کشور بایستی همزمان با هوشمندسازی مدارس کلید می خورد، بر این اساس، این بیماری شرایط ایجاد و به کارگیری شبکه دانش آموزی را در مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کرده و ضرورت آن را نیز پرنگ کرده است.

دبیر شبکه شاد در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی بلایای طبیعی غیر قابل پیش بینی هستند و در کشور ما نیز در چند سال گذشته بلایای گوناگونی همچون سیل، زلزله، آلودگی هوا و همچنین بیماری اخیر، مدارس ما را به تعطیلی کشانده است که وجود این شبکه و تقویت آن بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: شاد برنامه مکمل آموزشی است که می تواند در کنار حضور دانش آموزان در مدرسه فعال باشد. به این صورت که آنچه در مدرسه و کلاس درس روزانه آموزشگاه تدریس می شود را در این برنامه بارگذاری کنیم تا اگر دانش آموزی در روز تشکیل کلاس بنا به هر دلیلی غیبت داشته و نتوانسته به مدرسه برود، بتواند از آن استفاده کند.

باقری تصریح کرد: بسیاری از اولیا و دانش آموزان به دنبال آن هستند تا با توجه به فرصت مناسب تابستان و حضور دانش آموزان در خانه کتابهای سال تحصیلی آینده خود را مطالعه کنند، بنابراین آنها می توانند در این بستر به محتوای دوره های تحصیلی مختلف به سادگی دسترسی پیدا کرده و از این اپلیکیشن استفاده کنند.

وی از دیگر استفاده های بهینه برنامه شاد را ایجاد هم افزایی میان فرهنگیان یاد کرد و ادامه داد: دبیران ما می توانند به وسیله این برنامه و مراجعه به اپلیکیشن شاد نحوه تدریس دروس را در مدارس مختلف خصوصا در مدارس خاص مشاهده کنند و آن را در تدریس روزانه خود به کار گیرند.

معاون پژوهشی استان با بیان اینکه شاد در آینده می تواند عدالت آموزشی را ایجاد کند گفت: به وسیله این برنامه و بارگذاری محتوای آموزشی از یک تدریس برجسته و ممتاز دانش آموزان استان می توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دانش آموزان نباید این برنامه را از تلفن های همراه خود حذف کنند افزود: دنیای امروز به سمت استفاده از تکنلوژی های جدید در حال حرکت است و با هوشمندسازی مدارس و استفاده از اپلیکیشن های ایجاد شده در گوشی های همراه به دنبال آموزش های فراتر از کتاب کاغذی و صورت سنتی آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار