واکنش رئیس فراکسیون مستقلین مجلس به برداشت اشتباه یک نماینده از بیانات رهبر انقلاب

جعفرزاده: دولت جوان و حزب‌اللهی به معنای استعفای دولت فعلی نیست؛ دوستان تفرقه نکنند

رهبری با کسی تعارف ندارند، من این برداشت اشتباه را قبول ندارم و دوستان ما هم باید سعی کنند به مسائلی که ایجاد تفرقه می‌کند و اختلاف ایجاد می‌کند دامن نزنند

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های یک نماینده مجلس و برداشت اشتباه وی از بیانات رهبری تاکید کرد بیانات رهبری به معنای نقض وضعیت کنونی نیست، ایشان اگر این سیستم را کارآمد نمی‌دیدند طبیعی است که اعلام می‌کردند استعفا دهد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده: دولت جوان و حزب‌اللهی به معنای استعفای دولت فعلی نیست؛ دوستان تفرقه نکنند

روز 28 اردیبهشت مقام معظم رهبری در نشست تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکل‌های دانشگاهی، به تبیین مفهوم صحیح دولتِ جوان و انقلابی پرداختند. ایشان در تبیین معنای حقیقی جوان و «دولت جوان و حزب‌اللهی» افزودند: «مکرر گفته‌ام که به چنین دولتی معتقد و امیدوارم اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان سی و چند ساله رئیس دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب‌اللهی یک دولت پای کار، آماده و بانشاط است که علاج مشکلات است و می‌تواند کشور را از راه های دشوار عبور دهد.»

محمدجواد فتحی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اما در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بیانات رهبر انقلاب، رئیس‌چمهوری را خطاب قرار داد و گفت: «روز گذشته رهبر انقلاب در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، فرمایشاتی را مطرح کردند و تأکید داشتند علاج مشکلات کشور حضور دولت جوان حزب‌اللهی است.»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه همگی اذعان داریم کشور دچار مشکل است، سخنان رهبر انقلاب را اینگونه تفسیر کرد و گفت: «لذا از سخنان رهبر انقلاب این برداشت به نظرم می‌رسد که این دولت، جوان حزب‌اللهی، پای کار و با نشاط نیست.»

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 15 ماه از عمر دولت باقی مانده و مجلس نیز تغییر خواهد کرد، استعفای دولت فعلی را موجب روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی دانست و گفت: «به نظر می‌رسد در شرایط کنونی دولت باید استعفا دهد زیرا این موضوع موجب روی کار آمدن دولت جوان و منطبق با سخن رهبر انقلاب خواهد شد.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم اما در گفت‌وگو با پانا در واکنش به گفته‌های این نماینده، گفت: «برداشت من این است که اگر نظری برای آینده ارائه می‌شود به معنای نقض وضعیت فعلی نیست. امکان دارد نقدی وجود داشته باشند، همه ما نقدهایی به مجلس، دولت، قوه قضاییه و حتی دفتر رهبری را هم دیدیم نقد وجود داشت. این نقد به معنای نفی نیست.»

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم رهبری با کسی تعارف داشته باشند، گفت: «اگر این سیستم را کارآمد نمی‌دیدند طبیعی است که اعلام می‌کردند استعفا دهد یا دولت را منحل کنیم یک دولت جدیدتر سر کار بیاید. ایشان تاکید فرمودند که منظور از جوان یک آدم سی و دو ساله نیست. از طرفی هم کشور اکنون شرایط بحران را ندارد و من مطمانم که رهبری هم بیشتر دغدغه امنیت کشور را دارند.»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این قضاوت که اکنون نظر بر استعفای دولت است، چنین نظری را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم این چنین باشد، افزود: «شاید صحبت‌های رهبری تلنگری به وضعیت فعلی و ترسیم خطوط آینده باشد.»

جعفرزاده ادامه داد: «رهبری دلسوزتر از هر کسی نسبت به مصالح ملی کشور است. مصالح ملی کشور، منافع ملی و اقتدار کشور در وضعیت فعلی حفظ نهادها و کمک به آن نهادها را اقتضا می‌کند. باید قوه مقننه، قضاییه و مجریه را حمایت کنیم که اینها کارشان را انجام دهند، چون زمان قانونی خودشان است.»

وی با بیان اینکه باید به امنیت و آسایش کشور فکر کنیم و به مسائل تفرقه‌افکنانه دامن نزنیم، تاکید کرد: «باید کشور را حمایت کنیم که مسئولین بتوانند کار خود را در فضای آرام انجام دهند. این حرف‌ها را یک کارشناس نگفته است، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که با کسی تعارف ندارند و نمی‌توانند داشته باشند. شرایط رهبری اقتضا می‌کند که بدون تعارف مصالح ملی کشور را پیگیری کنند. بنابراین رهبری چنین نظری نداشته‌اند و من این برداشت اشتباه را قبول ندارم و دوستان ما هم باید سعی کنند به مسائلی که ایجاد تفرقه می‌کند، اختلاف ایجاد می‌کند، در شرایط فعلی اقتصادی کشور و بحران کرونا و ... دامن نزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار