مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

آغاز ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول از ابتدای خرداد

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد پیش دبستانی ها و ورودی های پایه اول از تاریخ 1 تا 17 خرداد فرصت دارند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول از ابتدای خرداد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای با اشاره به ضرورت ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام، اظهار کرد: سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید19(کرونا) از ویژگی های ثبت نام امسال است.

وی با بیان شرایط سنی ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی خاطرنشان کرد: کلیه متقاضیان ورودی پایه اول متولدان 2 مهر 92 تا 1 مهر 93 و همچنین نوآموزان 4 سال و 5 سال تمام می توانند با مراجعه به واحدهای آموزشی فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: به منظور رعایت اصول تربیتی و با توجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس شامل: دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است. جهان آرای با تأکید بر ضرورت دقت مدیران در ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد اظهار کرد: ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام - نام خانوادگی - کدملی - شماره تماس همراه در سامانه سناد جهت ثبت نام او ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار