نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

معلمان دانش‌آموزان را برای «کارآفرینی» در آینده آماده کنند

رشت (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به لزوم آماده‌سازی و تعلیم دانش‌آموزان برای کارآفرینی در آینده گفت: معلمان از نقش تاثیرگذاری در حیات علمی جامعه برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان دانش‌آموزان را برای «کارآفرینی» در آینده آماده کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از معلمان برتر اظهار کرد: معلمانی که در عرصه علم و دانش به‌صورت جهادی تلاش می‌کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند و این یک ارزش است از طرفی کسی‌که با علم و دانش ارتباط خوبی داشته باشد پیر نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و قدردانی از معلمانی که در ایام شیوع ویروس کرونا برای تعلیم دانش‌آموزان کوشیدند ابراز کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی همواره به فضائل و مقام معلمان اشاره شده و معلم و شهید جزو کسانی‌ هستند که در قیامت به اندازه یک امت محشور می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی حفظ حرمت و جایگاه استاد و معلم را ضروری دانست و افزود: هرکسی‌که انتظار برکت در عمر، مال و علم خود دارد باید به استادش احترام بگذارد و باید به شأن، حقوق و جایگاه معلمان توجه ویژه‌ای کرد و تمام متولیان عرصه آموزش و پرورش به این مسئله توجه کنند و از تجربیات و ایده‌های خوب معلمان بازنشسته استفاده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تاثیرپذیری حیات انسان از تدریس مربیان و لزوم نوآوری در تدریس آنان تصریح کرد: حیات انسان از دانش تاثیر می‌گیرد و انسان زنده در سایه دانش به زندگی خود ادامه می‌دهد بنابراین معلمان از نقش تاثیرگذاری در حیات علمی جامعه برخوردار هستند و نباید کار علمی را رها کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به برخی گرایش‌های جناحی و سیاسی بین معلمان اشاره و بیان کرد: داشتن گرایش‌های فکری و سیاسی زمانی‌که خط قرمزهای انقلاب، نظام، ارزش‌ها و رهبر معظم انقلاب رعایت شود نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه موجب بالندگی جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم آماده‌سازی و تعلیم دانش‌آموزان برای کارآفرینی خاطرنشان کرد: میزان رشد و شکوفایی دانشگاه‌ها و مدارس پس از انقلاب اسلامی بسیار بوده است در صورتی‌که پیش از انقلاب عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه بسیار زیاد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 98 درصد مدارس گیلان به شبکه آموزشی شاد متصل هستند اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا در گیلان و به‌همراه آن تعطیلی مدارس، آموزش ما را تعطیل نکرد و معلمان در این ایام با به‌کارگیری ابزار و وسائل مختلف با دانش‌اموزان ارتباط داشتتد.

نادر جهان‌آرای با اشاره به محرومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی از شبکه آموزشی شاد خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش آموزان گیلانی به دلیل عدم ارتباط و نداشتن سخت‌افزار لازم نمی‌توانند به شبکه آموزش شاد متصل شوند که در این راستا سعی کردیم محتوای آموزشی لازم را به این دانش آموزان تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار