بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت شامل مدارس خارج از کشور نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه شامل مدارس خارج از کشور نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت شامل مدارس خارج از کشور نمی‌شود

به گزارش ایرنا، غلامرضا کریمی بیان کرد: بسیاری از مدارس خارج از کشور سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را از ابتدای شهریور ماه آغاز کردند و تا پایان سال ۹۸ هم دایر بودند.

وی افزود: بلافاصله پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزان در مدارس خارج از کشور توانستند از ظرفیت آموزش مجازی بهره مند شوند، آموزش مجازی از سال‌های گذشته در مدارس خارج از کشور فعال بوده‌ است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش عنوان کرد: تمامی سرفصل دروس تا پایان اردیبهشت به دانش‌آموزان تدریس شده و دروس به صورت صد درصدی خاتمه یافته است.

برگزاری امتحانات پایه دوازدهم مدارس خارج از کشور از ۱۰ خرداد

کریمی ادامه داد: برنامه امتحانات سال دوازدهم مدارس خارج از کشور از ۱۰ خرداد شروع می‌شود، همچنین زمان برگزاری امتحانات سایر دروس به عهده معلم است و ارزیابی نیز از سوی معلمان انجام می‌شود.

وی اشاره کرد: زمان و سوالات امتحانات نهایی مدارس خارج از کشور با داخل کشور متفاوت است، سوالات برای مدارس خارج از کشور در دو افق طراحی می‌شود یعنی در برخی مناطق زمان صبح و شب باهم متفاوت است و باید سوالات برحسب این موضوع در دو نوبت طراحی شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش تاکید کرد: سال تحصیلی این مدارس مطابق روال سال گذشته در خارج از کشور ادامه پیدا می‌کند و بازگشایی مدارس برای رفع اشکال با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تنها برای داخل کشور اجرایی می‌شود که شرایط همه یکسان بوده است.

امتحانات در کشورهای قرنطینه به شهریور موکول می‌شود

کریمی یادآور شد: مدارس خارج از کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها مانند قطر و کویت به دلیل قرنطینه بودن تمامی مردم و مکان‌های عمومی حتی آزمون خردادماه را نمی‌توانند برگزار کنند و احتمال دارد که آزمون‌های پایان سال تحصیلی در شهریور ماه برگزار شود.

وی با بیان این که شرایط کار مدارس در داخل و خارج از کشور با هم یکسان نیست، افزود: به تناسب وضعیتی که در هر کشور وجود دارد یعنی با تشخیص کشور میزبان، مدارس خارج از کشور تعطیل شده‌اند بلافاصله آموزش مجازی نیز آغاز شده است و نیازی برای رفع اشکال و کلاس حضوری در این مدارس نیست.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش همچنین گفت: هر ساله پایان سال تحصیلی در خردادماه است و هر کشوری که امکان بازگشایی داشته باشد برای پایه دوازدهم به صورت حضوری امتحان می‌گیریم و هر کشوری باتوجه به شرایط قرنطینه اجازه برگزاری امتحانات را ندهد، برگزاری امتحانات به شهریور موکول می شود.

کریمی ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم باید به صورت حضوری برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار