شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای سال تحصیلی 1400-1399 ابلاغ شد

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تشریح جزئیات شیوه‌نامه و نحوه اقدام، تقویم اجرایی و شرایط مندرج در شیوه‌نامه کلیاتی را در این زمینه مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای سال تحصیلی 1400-1399 ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی در این زمینه گفت: این شیوه‌نامه برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی وزارت آموزش و پرورش که در خارج از کشور اقامت دارند و مایل به همکاری و اشتغال در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور (با حقوق ریالی واریز در ایران) هستند، ابلاغ شده‌ است.

وی افزود: مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، درخواست متقاضیان را برابر شیوه‌نامه مربوطه بررسی و در صورت واجد شرایط بودن و نیاز سازمان نیروی انسانی مدارس به تخصص و رشته‌شان، آنها را به کار خواهند گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با ذکر این موضوع که لازم است هر یک از متقاضیان براساس شیوه‌نامه مربوطه مدارک و فر‌مهای مورد نظر را تکمیل و به مدرسه یا سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارائه کنند، افزود: پس از بررسی اولیه و اعلام نیاز به خدمات افراد موردنظر، مراتب به مرکز امور بین‌الملل برای طی مراحل اداری و اقدامات لازم، ارسال خواهد شد.

وی در ادامه به ویژگی های افراد داوطلب اشتغال در مدارس جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها با حقوق ریالی واریز در ایران اشاره کرد: نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی اعم از اینکه همسران آنها مأمور،‌کارگزار، ‌نظامی،‌ دانشجو و یا شغل آزاد باشند و همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند برای این امر اقدام کنند.

کریمی اضافه کرد: طبق این شیوه‌نامه به افراد متقاضی درصورت اشتغال به کار صرفاً حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدأ خدمتی پرداخت می‌شود و در حال حاضر نیاز اصلی این مدارس مربوط به نیروهای شاغل در دوره ابتدایی است.

وی در پایان با تأکید بر این که افرادی دارای گواهی ضمن خدمت، دوره‌های دانش افزائی و کتب جدیدالتألیف، در اولویت بکارگیری هستند افزود: فرصت ارائه مدارک تا پایان ماه جاری (اردیبهشت 99) خواهد بود.

فایل شیوه نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در سایت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در سایت این مرکز به آدرس www.mbm.medu.ir قابل مشاهده و دریافت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار