داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان خواهان افزایش شرط سنی پذیرش هستند

تهران (پانا) - یک داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ابراز امیدواری کرد کمپینی که با هدف افزایش شرط سن ورود به این دانشگاه از 22 سال به 24 سال فعالیت می‌کند موفق به تصویب این قانون برای اجرا در کنکور سراسری 99 شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان خواهان افزایش شرط سنی پذیرش هستند

دانشگاه فرهنگیان که رسالت تعلیم و تربیت نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش یعنی تربیت معلمانِ آینده‌سازان کشور را برعهده دارد یکی از پرتقاضاترین مراکز آموزش عالی در کشور است که بر اساس شرایط خاص خود، هرساله از میان هزاران داوطلب به انتخاب دانشجومعلمان می‌پردازد. یکی از این شرایطِ خاص شرطِ سنی است که در سال‌های آغازین دهه 1390 با دو سال کاهش از 24 سال به 22 سال رسیده است؛ یعنی بر اساس مصوبه جدید، متولدانِ قبل از مهرماه 1377 قادر به ورود به این دانشگاه نیستند.

از مردادماه 1398 سازمان مردم‌نهاد «دیدبان شفافیت و عدالت کشور» کمپینی راه‌اندازی کرده است که تلاش دارد شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را از 22 سال به 24 سال افزایش دهد. علاوه بر مسئولانی در وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی، بسیاری از داوطلبان کنکور که تاریخ تولدشان تنها اندک فاصله‌ای با تاریخ یادشده دارد با پیوستن به این کمپین خواهان تغییر مصوبه مربوط به شرط سنی شدند.

جواد اسماعیل مقدم ساکن استان خراسان رضوی یکی از همین داوطلبان است که در گفت‌وگو با پانا ضمن آرزوی موفقیت برای این کمپین گفت: «تا جایی که خودم در اخبار پیگیری کرده‌ام محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از کاهش تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از سال 91 انتقاد کرد و حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز از موافقان افزایش شرط سنی ورود به این دانشگاه است.»

وی افزود: «با توجه به اینکه زمان تحصیل دانشگاه فرهنگیان از 4 سال به 3 سال کاهش پیدا کرد این موضوع می‌تواند به نفع افزایش شرط سنی ارزیابی شود. یعنی سن بازنشستگی فقط یک سال بالاتر می‌رود که فکر نمی‌کنم تاثیری در عملکرد یک معلم داشته باشد چون معلم در 53 سالگی بازنشسته می‌شود که با سن پیری فاصله زیادی دارد.»

این داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: «من متولد اسفندماه 76 هستم یعنی تقریبا شش ماه بالای شرط سنی اعلام شده برای ورود به این دانشگاه. بسیار امیدوارم تلاش‌ها به نتیجه برسد و ما شاهد اعمال شرط سنی جدید در پذیرش سال 99 باشیم.»

وی با اشاره به تمدید فرصت شرکت در کنکور سراسری سال 99 گفت: «امیدوارم در فرصتی که به علت بحران اپیدمی در کشور ایجاد شده و کنکور سراسری را به تعویق انداخته است شاهد تصویب موفقیت‌آمیز افزایش شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار