در گفت‌وگو با پانا

رسول کربکندی: فساد در فوتبال فقط مخصوص دلال‌ها نیست؛ شبکه فساد در فوتبال گسترده است

تا الان اراده‌ای برای برخورد با فساد در فوتبال ندیده‌ام

تهران (پانا) - مدیر سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن اصفهان تاکید کرد در ماجرای برخورد با فساد در فوتبال تنها دلال‌ها نقش ندارند و باید اراده‌ای برای برخورد با شبکه گسترده فساد وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: فساد در فوتبال فقط مخصوص دلال‌ها نیست؛ شبکه فساد در فوتبال گسترده است

عصر سه‌شنبه وزیر ورزش و جوانان طی درخواستی از وزیر اطلاعات برای برخورد با دلال‌ها به خصوص دلال‌هایی که در فوتبال حضور دارند و طی سال‌های اخیر فضای این رشته را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند، کمک خواست و خواستار ورود وزارت اطلاعات با معضل دلالی در ورزش شد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به این درخواست از سوی وزیر ورزش و جوانان گفت: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داده است که وزیر ورزش از وزیر اطلاعات برای ورود به ماجرای دلال‌ها کمک خواسته است و به این فکر افتاده که وزارت اطلاعات وارد این ماجرا شود، اما اگر صادقانه بخواهم بگویم تا به الان من هیچ اراده‌ای برای برخورد با فساد در فوتبال ندیده‌ام.

وی ادامه داد: من 8 سال پیش زمانی که سرمربی صبای قم بود به صراحت گفتم که این فوتبال کثیف است اما 3 میلیون تومان جریمه و 2 جلسه محروم شدم. همان سال به رئیس وقت کمیته انضباطی گفتم شما بگویید این فوتبال پاک است، من رسما از مردم عذرخواهی می‌کنم. رئیس گفت می‌دانیم پاک نیست ولی شما هم نباید اینطور بگویید.

سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان افزود: حقیقت ماجرا در فوتبال این است که دلال‌ها بخشی از این فساد گسترده هستند و تمام فساد به آنها خلاصه نمی‎‌شود. وقتی حرف از فساد در فوتبال می‌زنیم که تنها نباید با دلال برخورد کرد. در این فساد شبکه‌ای از افراد که در بین آنها مدیران ورزشی و برخی اصحاب رسانه هم هستند دیده می‌شوند، ولی آیا قرار است از آنها هم سوالی صورت بگیرد؟

کربکندی افزود: من آرزو دارم که فوتبال ما پاک شود و این فساد دست از سر فوتبال ما بردارد اما باز هم می‌گویم تا به امروز اراده‌ای برای برخورد با فساد در فوتبال ندیده‌ام. من اولین نفری بودم که به طور قاطع گفتم فوتبال ما پاک نیست و بعد از من دیگر بزرگان مثل مرحوم ناصر حجازی اظهار نظر کردند و ناپاک بودن این فوتبال را تصدیق کردند.

مدیر سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: همین چند سال پیش بود که کمیسیون اصل 90 برای فساد در فوتبال وارد شد اما ثمره ورود آنها تنها یک بیانیه بود که مشخص هم نشد نتیجه عملی این بیانیه چیست و عملا در برخورد با فساد حرکتی صورت نگرفت. حقیقت این است که تا وقتی پول دولتی در فوتبال وجود داشته باشد این فساد و دلالی وجود دارد. هر وقت قرار می‌شود برخوردی صورت بگیرد، تا جایی جلو می‌روند اما بعد به دانه درشت‌ها برخورد می‌کنند. همانطور که گفتم فساد فقط دلال‌ها نیستند و باید با شبکه فساد مقابله کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار