شاهمرادی: آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست

تهران (پانا) - مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش بیان کردآموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است و بنابراین قابل واگذاری نیست و اگر بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش مشارکت می‌کند، به معنی خصوصی سازی نیست.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شاهمرادی: آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست

گودرز شاهمرادی در برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه خصوصی سازی بر اساس اصل 44 قانون اساسی یک تکلیف قانونی است، گفت: بر اساس این اصل، دولت به جای تصدی گری هم سیاست گذاری و برنامه‌ریزی و هم نظارت خود را تقویت کند. وقتی دولت در ابعاد مختلف، متصدی امور باشد، نه می‌تواند برنامه‌ریزی کند و نه ناظر خوبی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش مفهومی ندارد و تعبیر خصوصی سازی برای تضعیف فعالیت قانونی بخش غیر دولتی است. آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست و اگر بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش مشارکت می‌کند، به معنی خصوصی سازی نیست.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش از این در قانون از مدارس غیر دولتی به عنوان غیر انتفاعی نام برده شده بود که اصلاح شد، بیان کرد: در قانون از فعالیت‌های رسمی خصوصی، به عنوان مدارس غیر دولتی یاد و برای فعالیت‌های رسمی نیز از عنوان مرکز غیر دولتی استفاه می‌شود. درقانون، مرکز را در بخش آموزشی و پرورشی داریم که برای فعالیت‌های مکمل خانواده‌ها است.

وی عنوان کرد: آنچه از عملکرد مدارس غیر دولتی تعبیر و تفسیر می‌شود با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد به عنوان مثال در جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از ارزشمندترین خدماتی که مدارس غیر دولتی ارائه میدهند، خرید خدمات به مدارس دولتی و دانشآموزان است.

شاهمرادی با بیان اینکه نگاه به مدارس غیر دولتی به اشتباه منفی است، عنوان کرد: متأسفانه عملکردهای مثبت مدارس دولتی، غیر دولتی دیده نمیشود و تنها برخی از عملکردهای اشتباه آن‌ها که محدود نیز است، به چشم میآید.

وی افزود: عملکردها و ظرفیت‌های بخش‌های غیر دولتی در آموزش و پرورش بسیار مناسب است و اکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان در این مدارس در حال تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار