جلوه‌های معلمی از منظر مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه؛

تلفیق آموزش و نمایش برای کشف هوش هیجانی و خلاقیت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، بهناز معززکورعباسلو، یکی از معلمان پایه ششم منطقه 3 آموزش‌وپرورش شهر تهران است که با تلفیق آموزش و نمایش به کشف هوش هیجانی و خلاقیت دانش‌آموزان و هدایت درست آن‌ها بر اساس علاقه مندی می‌پردازد، مهمان مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه بود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق آموزش و نمایش برای کشف هوش هیجانی و خلاقیت دانش‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بهناز معزز کورعباسلو با حضور در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه بیان کرد: از سال 85 به‌عنوان آموزگار در آموزش‌وپرورش استخدام شدم در 4 سال اول خدمتم در دوره پیش‌دبستانی کار می‌کردم و در سال‌های بعد وارد دوره ابتدایی شدم و هم‌اکنون به‌عنوان آموزگار پایه ششم دوره ابتدایی در منطقه 3 تهران مشغول به کار هستم.

وی ادامه داد: از کودکی عاشق معلمی بودم و تدریس را از سن 13 سالگی و از جمع فامیل شروع کردم در آن سال‌ها به دانش‌آموزان کوچک‌تر از خودم که در بخشی مسائل درسی مشکل داشتند، درس می‌دادم. دیدن موفقیت این دانش‌آموزان و تاثیرآن باعث شد که من امیدوارتر شوم و بیشتر از قبل عاشق شغل معلمی باشم.

معززکورعباسلو در مورد چگونگی علاقه‌مند شدن به نویسندگی عنوان کرد: از سنین کودکی به مطالعه بسیار علاقه داشتم و اغلب کتاب‌های کتابخانه مدرسه را مطالعه می‌کردم و در کنار مطالعه به نویسندگی هم بسیار علاقه داشتم. برای اولین بار در سن 13 سالگی تغییر کوچکی در کتاب داستان مهاجر کوچک اثر رضا رهگذردادم و آن را به یکی از معلمانم دادم تا مطالعه کند. وقتی با تشویق خانم معلم مواجه شدم تصمیم به نویسندگی گرفتم و این انگیزه‌ای برای ورود من به عرصه‌ی نویسندگی بود.

وی گفت: در سال‌های اول استخدام در دوره پیش‌دبستانی، تصمیم گرفتم به‌عنوان معلم پژوهنده تحقیقی را انجام دهم. وقتی دنبال موضوعی مناسب برای تحقیق بودم برنامه‌ای را در تلویزیون با عنوان کودک و خدا دیدم و تصمیم گرفتم برای آشنایی بیشتر کودکانمان باخدا، در این مورد بنویسم. شروع به تحقیق در مورد موضوع موردنظر کردم که درنهایت تحقیق من رتبه اول را کسب کرد و تبدیل به کتاب شد. بعدازآن کتاب تخصصی در زمینه انگلیسی نوشتم و سپس به سازمان تألیف کتب درسی وزارت آموزش‌وپرورش دعوت شدم و یک کتاب 10 جلدی برای پیش‌دبستانی با همکاری معلمان سازمان تألیف نوشتیم که تولید محتوی آن کارخیلی گسترده‌ای بود.

معززکورعباسلو گفت: در حال حاضر باوجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس از طریق فضای مجازی مباحث درسی را به دانش‌آموزانم می‌رسانم همچنین افتخار حضور در شبکه آموزش و تدریس دروس فارسی و نگارش پایه ششم در این شبکه را دارم.

وی افزود: در شبکه آموزش، با همکاری صداوسیما و معلمان منتخب، مطالب کتاب‌های درسی را تدریس و ضبط خواهیم کرد و از طریق تلویزیون و فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم. علاوه بر این از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) بادانش آموزانم ارتباط دارم.

معزز کورعباسلو در مورد چگونگی همکاری‌اش به شبکه آموزش گفت: در اواسط اسفندماه 98 در فراخوانی که از طریق آموزش‌وپرورش در مورد جذب معلم در تهیه محتوی آموزشی داده‌شده بود، شرکت کردم و بعد از دو مرحله گزینش توانستم به‌عنوان یکی از معلمانی انتخاب شوم که می‌تواند با شبکه آموزش در تهیه محتوی درسی برای تلویزیون و فضای مجازی همکاری کند.

وی گفت: با توجه به تجربه‌ای که در پیش‌دبستانی و کار با بچه‌ها داشتم به معلمان پیش‌دبستانی توصیه می‌کنم که در ایام تعطیلات شیوع کرونا با حفظ روحیه نشاط به تدریس همه‌جانبه در فضای مجازی بپردازند؛ و با نمایش‌های خلاق و کار با عروسک‌های انگشتی و کاردستی‌ها ... هوش هیجانی و زمینه خلاقیت بچه‌ها را کشف کرده و آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنند و برای این کار باید بتوانند در فضای مجازی با تک‌تک بچه‌ها ارتباط دوسویه بگیرد.

معززکورعباسلو تأکید کرد: آموزش از طریق فضای مجازی سختی‌های بیشتری نسبت به آموزش از طریق تعامل چهره به چهره دارد. در حالت عادی شما دانش‌آموزان را از نزدیک می‌بینید و خیلی راحت می‌توانید با بچه‌ها ارتباط بگیرید ولی در فضای مجازی شرایط این‌قدر راحت نیست. البته از مزایای فضای مجازی این است که آموزش‌ها قابلیت تکرار دارد و بچه‌ها می‌توانند آن را بارها و بارها مرور کنند.

وی در پایان در مورد کلاس‌های درس خودش گفت: معتقدم در کلاسی که آرامش و تعامل عشقی باشد دانش‌آموزان زمان را فراموش می‌کنند و خلاقیت بچه‌ها در زمینه‌هایی که استعداد دارند نشان داده می‌شود. دانش‌آموز در کلاس من در هر سطحی یک معلم یار است و می‌تواند دانش‌آموزان دیگر را در یادگیری دروس حمایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار