هیچ منطقه سفیدی در خصوص کرونا در مازندران نداریم

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که فعلا هیچ یک از شهرستان‌های مازندران در وضعیت سفید نیستند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ منطقه سفیدی در خصوص کرونا در مازندران نداریم

مازندران زمانی جزو استان‌های با آمار ابتلای بالا به کووید19 در کشور محسوب می‌شد. گردشگرپذیر بودن آن این‌بار به ضررش تمام شد و مسافران نوروزی که در روزهای غیرممنوع وارد این استان شدند، وضعیت آن را به سمت بحران پیش برد. تا اینکه 9 اردیبهشت رییس دانشگاه علوم پزشکی در کنفرانس خبری این استان را یکی از استان‌هایی برشمرد که بیماری کووید19 در آن به خوبی مدیریت شد و گفت: «در حال حاضر نیز افزایش معناداری حتی در حوزه سرپایی نداریم و وضعیت به ثبات رسیده است.»

در چند روز گذشته وضعیت شهرهای کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا در سه دسته شهرهای با وضعیت سفید، قرمز و زرد مشخص شد. بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت شهرستانی در وضعیت سفید به معنای کم‌خطر قرار دارد که طی دوهفته اخیر هر دو شرط زیر را داشته باشد: ‌شرط ۱: متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت): حداکثر ۱
شرط ۲: متوسط تعداد بستری روزانه: حداکثر ۱

در حالی که وضعیت سفید به معنای بدون مخاطره بودن شهرستان نیست.

از سویی شهرستانی در وضعیت قرمز به معنای با خطر بالا قرار دارد که طی دوهفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت بالای ۳ نفر باشد. به این ترتیب سایر شهرستان‌ها که در وضعیت سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد به معنای با خطر متوسط قرار می‌گیرند.

جدولی هم در خبرها ارائه شد که نشان می‌داد چهار شهرستان مازندران در وضعیت سفید قرار دارند. حال سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید که با توجه به آخرین به روزرسانی سامانه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، فعلا هیچ یک از شهرستان‌های استان مازندران در وضعیت سفید قرار ندارند.

او بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مناطق شلوغ تاکید و تصریح کرد که همچنان از مردم انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در مهار این بیماری یاری نمایند.

گرچه گشتی در شهرها و خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد که تنها نشانه رعایت موارد بهداشتی در آن، ماسک‌های سفید و سیاه روی صورت برخی از شهروندان است، نشانه دیگری از اهمیت بیماری کووید 19 و خطر ویروس کرونا نزد مردم در سطح شهر دیده نمی‌شود. بانک‌ها و برخی مغازه‌داران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بعضا مشتریان را به داخل راه نمی‌دهند یا با تعداد محدود راه می‌دهند اما ازدحام جمعیت پشت درهای بسته، همانا و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همان.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آخرین آماری که روز گذشته منتشر کرد، اعلام کرد که در مجموع 425 نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 67 بیمار جدید کرونایی شناسایی و بستری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار