فولادوند: آموزش و پرورش نقش مهمی در انتقال مفهوم شهادت از عرصه جهاد به عرصه فرهنگ دارد

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سومین کنگره گرامیداشت یاد 1100شهید دانش آموز و فرهنگی منطقه16 از وظیفه آموزش و پرورش برای انتقال فرهنگ شهادت به دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: آموزش و پرورش نقش مهمی در انتقال مفهوم شهادت از عرصه جهاد به عرصه فرهنگ دارد

فولادوند با سلام بر ارواح شهدا و امام شهدا و آرزوی طول عمر برای مقام رهبری گفت: آسایش و امنیت مان را از شهدا داریم. شهدایی که به نیت الله وارد عرصه جهاد شدند و زندگی شان را رها کردند تا برای ما امنیت بیافریند.

وی افزود: عمل کسانیکه این عرصه جهادی را به عرصه فرهنگی تبدیل کرده اند جای قدردانی دارد. دوران دفاع مقدس برای ما بزرگترین سرمایه است. یاد و خاطره معلمان فرهیخته که جان خود را در راه تثبیت نظام مقدس اسلامی هدیه کردند، گرامی است. مخصوصا جانبازان عزیزی که با شیوع کرونا جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: در هفته گرامیداشت نام شهدا هستیم. پاسداشت شهدا تکلیفی است که بر عهده همه ماست و آشنا کردن نسل جدید با دوران دفاع مقدس و روشن کردن زوایای خاموش هشت سال دفاع مقدس از اقدامات مهم آموزش و پرورش است.

فولادوند گفت: باید از آموزش و پرورش منطقه 16 تقدیر کنم که در این زمان که همه در حال مبارزه با کرونا هستند، اما نام و یاد شهدا را فراموش نکردند.

وی افزود: برای کسانیکه با دوران جنگ آشنایی دارند این کنگره و فضای ایجاد شده خاطرات خوبی را زنده می‌کند. 35هزار شهید دانش آموز داریم که زمانی سرمایه های این مملکت بودند؛ اما از جان خود گذشتند. کسانیکه اگر دوران زندگی شان را بررسی کتیم نخبه بودند و اگر اکنون بودند به عنوان مسئولین عالی رتبه ایفای نقش می‌کردند اما از همه چیز گذشتند. بچه هایی که سن شان به سن قانونی نرسیده بود و سن شناسنامه راتغییر میدادند که از غافله جا نمانند.

فولادوند گفت: معلمینی داشتیم که فرزندان شیرخواره را گذاشتند و رفتند در شرایطی که از امتیاز و سهمیه خبری نبود اما از خود و خانواده شان با تاسی از سرور شهیدان گذشتند. خون این شهدا تضمین کننده نظام جمهوری اسلامی شد. البته این نسل فعلی هم پای کار هستند و چهل سال در سنگرهای مختلف می‌جنگند تا سر ذلت فرود نیاورند. ما وظیفه داریم خاطره شهدا را گرامی بداریم و نسل جدید را با اهداف این شهادت اشنا کنیم. ما نیازمند گرامی داشت این نام و یادها هستیم. امروز هم علی رغم تحریم های موجود دانش اموزان دیروز در حوزه درمان جنگیدند و می توانیم از ویروس منحوس کرونا عبور کنیم.

فولادوند در پایان گفت: امیدوارم با دعای این شهدا از مسیر ولایت خارج نشویم. عرصه امتحان ما امروز است. دیروز مستقیم با دشمن می جنگیدیم و جنگ سرد داشتیم و امروز مبارزه ما فرهنگی است و جنگ نرم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار