دری: با تنوع آموزش مجازی موجود باید نقشه راه آموزش غیرحضوری ترسیم شود

تهران (پانا) - پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در گردهمایی شورای معاونان و روسای مناطق اداره کل شهر تهران گزارش کاملی از روند کار مدارس متوسطه در ایام تعطیلات کرونایی ارایه کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دری: با تنوع آموزش مجازی موجود باید نقشه راه آموزش غیرحضوری ترسیم شود

در این نشست دری گفت: ما باید نقشه راه آموزش غیرحضوری را برای هر واحد آموزشی مدارس متوسطه ترسیم کنیم؛ زیرا تنوع روش های اتخاذ شده متناسب با شرایط مدرسه متفاوت است.

پیش از عید به محض تعطیلی بلند مدت مدارس معلم ها ناچار شدند طرح درس های حضوری خود را باز طراحی کنند و تبدیل به یک طرح درس آموزش غیرحضوری کنند. بر اساس آن طرح ها، روش تدریس داشتند که متناسب با شرایط معلم مثل دانش فنی و تخصصی و امکاناتش و نرم افزارهایی که داشت، اقدامات لازم را جهت آموزش در پیش گرفتند. بسیاری از مدارس فضای داخل مدرسه تبدیل به استودیو ضبط شد و فیلم، کلیپ، انیمیشن و غیره آماده شد.

او ادامه داد: مدرسه برای انتقال آموزش بستر تعاملی انتخاب کرده زیرا آموزش یک فرآیند دو سویه است. اگرچه تلویزیون جای حاکمیت، آموزش را فراگیر کرده است؛ اما این نقد هست که تعاملی در آن وجود نداشت و این شد که در حوزه متوسطه معلم ها به فضای مجازی روی آوردند. مثلاً اینترنت و وب سایت داشتند، برخی مدارس ابزار و وسایل هوشمند سازی داشتند که تنوع زیادی داشت؛ اما مدارسی که هیچ امکاناتی نداشتند از پیام رسان ها استفاده کردند؛ چون فضای تعاملی داشت. شبکه آموزش شاد هم به خدمت آمد و وزارتخانه دید که باید فضای تعاملی اختصاصی داشته باشد.
دری افزود: جریان یادگیری باید تا آخرین لحظه استمرار داشته باشد تا امتحانات تمام شود و البته اینجاست که مقوله بازماندگان از آموزش ها مطرح می شود و باز هر مدرسه بر اساس نقشه یادگیری بازماندگانش را شناسایی کرده و گروه آموزشی متوسطه در استان ها پوشش رسمی دادند. ما اکنون صدها برنامه داریم که برای آنها قابل استفاده است و باید به آنها این آموزش ها را برسانیم.
دری با اشاره به مهمترین دغدغه های حوزه متوسطه گفت: مهمترین دغدغه ما آموزش های پودمانی فنی و حرفه ای و کار و دانش هاست. دو پودمان باقی مانده است که امیدواریم تا آخر شهریور به صورت حضوری به اتمام برسد، اما در بقیه شایستگی ها از فضای مجازی استفاده کرده اند و به حد نصاب رسیده اند.
دری گفت: در مورد پایه هفتم تا یازدهم چالشی که داریم درباره نحوه برگزاری امتحانات است. از آنجایی که ممکن است از فرهنگ بسته و قانون مدار امتحان کتبی به فرهنگ آزمون آنلاین تبدیل شویم، مدیران مدارس نگرانند که اگر بچه‌ها روی نمره اعتراض کنند، چه می شود. البته بر اساس موضوع مدرسه محوری شورای عالی نظرش این است که شورای مدرسه تصمیم گیر نهایی است؛ ولی اگر ستاد ملی کرونا اجازه آزمون حضوری ندهد باید نمره ارزشیابی مستمر معلم ها به صورت کامل آماده باشد.
دری بیان کرد: همزمان با اینکه سال تحصیلی پر از مشکلاتمان تمام می‌شود؛ باید برای سال آینده برنامه ریزی کنیم. کارگروه رسانه ای دوام خواهد داشت و به نظرم ما در پایه هفتم و هشتم کمترین مشکل را داریم؛ اما در تعیین رشته و آزمون رشته‌ها بلاتکلیف هستیم.

وی باراشاره به به روز رسانی سامانه ثبت سفارش کتاب گفت: آزمون‌های ورودی مدارس ما همچنان در هاله‌ای از ابهام است. چند سناریو برای انجام کار داریم؛ اما اگر تجربه امتحان نهایی ما موفق باشد می ‌توانیم از تجربه اش برای این مهم استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار