قیمت‌های نفت خام ۶ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) - قیمت‌های نفت در حالی سقوط کرد که تنش‌های آمریکا و چین ،امید به بازگشت اقتصادی مثل قبل، حتی با پایان یافتن پاندمی کرونا را کمرنگ نموده است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت‌های نفت خام ۶ درصد کاهش یافت

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در آغاز معاملات روز دوشنبه ١۵ اردیبهشت، قیمت‌های نفت در حالی سقوط کرد که تنش‌های آمریکا و چین امید به بازگشت اقتصادی حتی با پایان یافتن پاندمی کرونا را کمرنگ نموده و این در حالی است که اقتصادهای جهان، تسهیل محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در همان آغاز معاملات ۷.۶ درصد یا ۱.۴۶ دلار سقوط کرد و به ۱۸.۲۷ دلار رسید.

این شاخص در ادامه تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران سقوط خود را به ۶.۳۷ درصد کاهش داشت و به ۱۸.۵۲ دلار بازگشت.

قیمت نفت آمریکا هفته گذشته ۱۷ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم، در آغاز معاملات ۳.۴ درصد سقوط کرد و به ۲۵.۵۴ دلار رسید؛ اما تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، سقوط خود را به ۲.۰۴ درصد یا ۵۴ سنت کاهش داد و به ۲۵.۹۰ دلار بازگشت.

برنت هفته گذشته پس از ۳ هفته سقوط متوالی ۲۳ درصد جهش کرده بود.

قیمت‌های نفت طی هفته گذشته در حالی تقویت شدند که کاهش تولید نفت ۱۰ میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس آغاز شد و شرکت‌های انرژی آمریکا هم ۵۳ چاه نفت خود را بستند تا تعداد کل آنها به ۳۲۵ حلقه کاهش یابد که این، کمترین تعداد چاه فعال آمریکا از ژوئن ۲۰۱۶ میلادی تا کنون است.

هرچند اظهارات تهدیدآمیز ترامپ برای افزایش تعرفه‌های چین به منظور تلافی شیوع ویروس کرونا و مقصر اعلام کردن پکن، حال‌وهوای بازارها را بر هم زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار