پس از ۳ هفته سقوط رشد قیمت نفت آغاز شد

تهران (پانا) - روز جمعه، با آغاز کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای مقابله با عرضه مازاد، قیمت‌های نفت نوار سقوط ۳ هفته‌ای خود را پاره کرده و به رشد هفتگی دست یافتند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
 پس از ۳ هفته سقوط رشد قیمت نفت آغاز شد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با آغاز کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای مقابله با عرضه مازاد، قیمت‌های نفت نوار سقوط ۳ هفته‌ای خود را پاره کرده و به رشد هفتگی دست یافتند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴.۹۹ درصد یا ۹۴ سنت جهش کرد و در مرز ۲۰ دلار در ۱۹.۷۸ دلار بسته شد. این شاخص در طول جلسه معاملاتی روز جمعه به بالای ۲۰ دلار هم جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷ سنت یا ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۲۶.۴۴ دلار رسید.

بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، برنت، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ درصد سقوط کرد و ماه گذشته به پایین‌ترین سطح ۲۹ ساله خود رسید. اما این هفته پس از ۳ هفته سقوط قیمت نفت برنت توانست بیش از ۲۰ درصد جهش کند.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم این هفته ۱۶ درصد جهش کرد.

قیمت‌های نفت در روز جمعه از یک سوی دیگر هم تقویت شدند. بی کر هیوز اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا این هفته برای هفتمین هفته متوالی از تعداد چاه‌های نفت فعال خود کاسته‌اند و تعداد کل آنها را به ۳۲۵ حلقه کاهش داده‌اند. این پایین‌ترین تعداد چاه فعال از ژوئن ۲۰۱۶ تا کنون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار