افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس به ۳۷۳۶ بیمار

شیراز(پانا)- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان به سه هزار و ۷۳۶ بیمار خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس به ۳۷۳۶ بیمار

عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه، به خبرنگاران گفت: این افراد با بررسی ۷۷۷ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان شناسایی شده‌اند.

دکتر همتی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۸۷ نفر است.

او با اعلام بیماران شناسایی شده طی روز گذشته تاکنون به تفکیک شهرستان‌های استان فارس گفت: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده هشت مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت و قیروکارزین هر کدام ۶ مورد؛ آباده و لامرد هر کدام دو مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

همتی ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

او گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار