فولادوند: اولین جشنواره الگوی تدریس مجازی برای تقدیر از معلمان خلاق برگزار می شود

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با برنامه رادیو تهران از برگزاری جشنواره های الگوی تدریس مجازی جهت تقدیر از روش های برتر و ابداعات و خلاقیت های معلمین  خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: اولین جشنواره الگوی تدریس مجازی برای تقدیر از معلمان خلاق برگزار می شود

عبدالرضا فولادوند با تبریک هفته مقام معلم گفت: آموزش و پرورش در کنار سایر نهادها در این روزها که ویروس منحوس کرونا توسعه پیدا کرده است، در راستای تکالیف خود کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داده و آموزش در فضای مجازی این روزها نقطه عطف فعالیت آموزش و پرورش است.

وی در ارتباط با میزان پوشش مجازی دانش آموزان برای آموزش گفت: معلمان ماه هاست که بصورت 24 ساعت و حتی در تعطیلات نوروز آنلاین هستند. درحال حاضرحدود 70 تا 80 درصد تحت پوشش شبکه شاد قرار گرفته اند و کسانیکه به دلایلی نتوانند از این شبکه استفاده کنند با مدیریت مدیران مدارس تحت پوشش قرارداده می شوند. البته ناگفته نماند صدا و سیما هم در این مدت همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته و در نهایت در جاهایی که هیچ امکانی نباشد همکاران ما بسته های آموزشی را در اختیار این عزیزان قرار می دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن پایان سال تحصیلی گفت: ما حدودا 70 درصد محتوای آموزشی را در کلاس های درس و حضوری به دانش آموزان آموزش دادیم و با شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی این آموزش ها ادامه پیدا کرد. من به خانواده های دانش آموزان قول می دهم نگرانی نداشته باشند و ما برای مقطع ابتدایی انشاله تا پایان اردیبهشت ماه بودجه بندی کتاب های مان تمام می شود و ارزشیابی توصیفی است و دست معلمان است. در اوایل خردادماه ارزشیابی شده و کارنامه به آنها داده می شود. همچنین در ارتباط با دانش آموزان هفتم تا یازدهم، شورای عالی در حال بررسی است و نوع آزمون را مشخص می کند که متعاقبا اعلام می شود. برای پایه دوزاردهم متوسطه دوم از 17خرداد تا 16 تیرماه آزمون ها بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حدود 400 پایگاه آموزشی برگزار خواهد شد. حوزه ها با کمترین تعداد دانش آموز پیشبینی شده اند و حدود 120 تا 150دانش آموز در هر حوزه داریم و تلاش می کنیم با احتیاط و رعایت تمام موارد بهداشتی این مرحله را به پایان برسانیم.

وی در رابطه با پیش ثبت نام مدارس در این روزها گفت: امروز در ستاد ثبت نام تصمیم گیری نهایی گرفته می شود و اعلام خواهد شد و اولیا نگران ثبت نام دانش آموزان نباشند و سعی می کنیم ثبت نام ها غیرحضوری باشد تا دانش آموزان با کمترین حضور ثبت نام شان انجام شود.

وی دررابطه با هزینه های قابل عودت به خانواده در سال تحصیلی جاری گفت: اگر مدارس خدمات فوق برنامه ای ارایه نکرده اند وهزینه گرفته شده باید هزینه ها عودت داده شود اما در رابطه با خدمات آموزشی چون کتاب آموزش داده شده قاعدتا اولیا و موسسین باید باهم کنار بیایند.

فولادوند در رابطه با تقدیر از معلمان خلاق در حوزه مجازی گفت: ما در حال انجام دو کار مهم هستیم. یکی مستند سازی محتوای آموزشی و فایل بندی و طبقه بندی آنهاست که بعدها مورد رجوع دانش آموزان باشد که بتوانند استفاده کنند و دوم برگزاری جشنواره های الگوی تدریس مجازی است. الگوی تدریس مجازی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش به این گستردگی در حال اجراست. در این جشنواره روش های برتر و ابداعات و خلاقیت ها ی معلمین بررسی شده و برترین ها تقدیر می شوند.

وی با اشاره به زحمات رسانه ها در ایام کرونا به عنوان پیشتازان اطلاع رسانی گفت: باید بگویم بعد از کادر درمانی زحمتکش ترین قشر در این روزها معلمین بودند. بسیاری از همکاران فرهنگی علاوه بر اینکه خودشان معلم اند، دانش آموز هم در منزل دارند و تمام وقت آنلاین هستند و حتی تعطیلات نوروز امسال تدریس تعطیل نبوده و همکاران ما با ایثار و از خودگذشتگی به نوعی به تکلیف خود عمل کردند و در راستای توسعه فرهنگ و پیشگیری از کرونا تلاش های بی وقفه ای داشتند و از همه معلمان و کادر آموزشی تقدیر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار