جواد حسینی خبر داد

تکریم معلمان در تمامی ایام سال از طریق قشر بندی حرفه‌ای معلمان

تهران‌(پانا) - نشست بزرگداشت مقام معلم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و پرسنل سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تکریم معلمان در تمامی ایام سال از طریق قشر بندی حرفه‌ای معلمان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه تکریم معلم نباید به یک هفته خلاصه شود، گفت: قشر بندی معلمان آموزش و پرورش استثنایی به ۱۳ قشر از جمله معلمان ورزشکار، هنرمند، کارآفرین و فن آور و تکریم این اقشار در مناسب‌های مختلف سال از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی در راستای تکریم و بزرگداشت مقام معلمان است‌.

معاون وزیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: شهید مطهری به تعبیر امام (ره) پاره تن امام بود و اندیشه‌های ناب و مطهر این شهید گرانقدر باعث شد تا لقب معلم شهید انقلاب را بگیرد.

وی افزود: در این ایام یاد و خاطره پنج هزار شهید معلم به‌ویژه شهیدان چمران، رجایی و باهنر و دکتر علی شریعتی که در کسوت معلمی منشا اثر و ثمر بودند را نیز باید گرامی بداریم.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم کیفی ارزشمند برای تکریم معلمان افزود: تقدیر از تمامی معلمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تقدیر ویژه از ۳۲۰ معلم نمونه آموزش و پرورش استثنایی و تماس روزانه اعضای شورای معاونان با ده معلم در سطح کشور از جمله برنامه‌های تکریمی آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: ‌برگزاری نشست هم اندیشی با روسای ادواری و پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه‌هاست که با فراهم شدن شرایط این نشست‌ها برگزار خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه دومین روز هفته معلم با عنوان "نقش و جایگاه معلم در گام دوم انقلاب" نامگذاری شده است افزود: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب بر فتح قله‌های علم و دانش و فناوری، به روز رسانی دانش و بومی سازی آن، چرخش‌های تحول آفرین برای پاسخگو کردن نظام‌های آموزشی در راستای رفع مشکلات جامعه، ساختن انسان‌های متعالی و بالنده و مشارکت جو کردن آحاد مردم تاکید داشته‌اند.

وی افزود: ساخت انسان متعالی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادین در واقع تربیت انسان تمام ساحتی است که این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش است.

وی افزود: همچنین رهبر انقلاب بر مشارکت جو کردن آحاد مردم تاکید دارند که بستر سازی برای حضور آحاد مخاطبان سازمان آموزش و پرورش استثنایی از طریق مشارکت واقعی نظام مند و در قالب بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها دیده شده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه محبط اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است افزود: آنجایی که تعلیم و تربیت نمود دارد مدرسه است، محصول و خروجی آموزش و پرورش نیز از دل از مدرسه است، مدرسه جعبه سیاه جامعه است و فردای جامعه نتیجه امروز مدرسه است.

وی افزود: آموزش و پرورش نهاد تحول است، مدرسه سازمان اصلی تحول، کلاس درس واحد تحول و معلم نیز عامل تحول است و باید مدرسه که سازمان اصلی تحول است ‌را دریابیم.

حسینی مهمترین بعد اصلی مدرسه را نیروی انسانی شامل دانش‌آموزان و معلمان دانست و افزود: ۶۶ درصد اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین بر منابع انسانی تاکید دارد و مدیریت و رهبری در مدرسه عامل اصلی تحول در مدرسه است.

وی با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه کلید تحول در مدرسه است افزود: مدرسه مانا و تجدید حیات شونده نیاز به ارتقای مدیریت آموزشگاهی دارد و مدیر مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین باید راهبر آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه قدرت، اقتدار و نفوذ از ارکان مدیریت است افزود: مدیر از قدرت خود برای پیشبرد اهداف استفاده می‌کند اما راهبر از اقتدار‌ و نفوذ خود برای پیاده سازی برنامه‌ها استفاده می‌کند و رسیدن به مدرسه تمام ساحتی نیازمند راهبر آموزشی بجای مدیر در مدرسه است.

وی گفت: مدرسه کانون تحول محله است و رسیدن به این مدرسه مشارکتی از طریق راهبر آموزشی در مدرسه امکان پذیر است.

حسینی عنوان کرد: ایجاد کارگروه بهبود مدیریت آموزشگاهی و پارلمان مشورتی مدیران مدارس از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای ارتقا مدیریت آموزشگاهی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرد، فرصت‌هایی نیز ایجاد کرد و یکی از این فرصت‌ها استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش است افزود: استفاده از فناوری‌های نوین علیرغم تمامی مزایا، مشکلاتی خصوصا برای برخی از طیف‌های دانش‌آموزان با نیاز های ویژه دارد که باید به مرور این مشکلات حل شود.

وی گفت: ایجاد بانک جامع آموزش‌های مجازی از طریق جمع آوری آموزش‌های همکاران و تولید محتوای آموزشی از جمله برنامه‌های ارتقای آموزش‌های مجازی است.

وی عنوان کرد: در بسته تحولی مدرسه انطباقی نیز طراحی اپلیکیشن جامع آموزشی دیده شده است که گامی در راستای استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی است.

حسینی با بیان اینکه ورزش تربیتی اولویت اصلی آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تربیت بدنی است افزود: استاندارد سازی ورزش‌ها متناسب با گروه‌های هفتگانه و ایجاد سالن‌های ورزشی درون مدرسه ای از جمله برنامه‌های سازمان در حوزه تربیت بدنی است.

حسینی با تاکید بر توسعه مشارکت‌ها در تمامی ابعاد گفت: شناسایی ظرفیت‌های برون، درون و میان سازمانی، جذب مشارکت خیرین و جلب مشارکت معلمان و کادر اداری، گامی در راستای توسعه مشارکت‌ها و اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار