حسینی خبر داد

اختصاص ۵۰ میلیون ریال برای تجهیز هر رشته جدید ایجاد شده در هنرستان‌های استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد با توجه به نیاز جامعه به رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای و کاردانش، برای تجهیز کارگاه‌های مورد نیاز رشته‌های جدید در هنرستان‌های آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ میلیارد ریال به هر رشته جدید از سوی سازمان اختصاص می‌یابد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۰ میلیون ریال برای تجهیز هر رشته جدید ایجاد شده در هنرستان‌های استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی ‌در نشست بررسی مشکلات حوزه فنی وحرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استثنایی گفت: بیش از ده هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۱۹۰‌ رشته هنرستان‌های حرفه‌ای، پیش حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استثنایی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال و مهارت آفرینی برای این هنرآموزان سند جامع توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین است.

وی خواستار پیگیری تخصیص اعتبار آموزش همراه با تولید به هنرستان‌های آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: کاروزی یکی از پیش نیازهای ورود دانش‌آموزان هنرستانی به بازار کار است و با توجه به اینکه ۲۷۵ ساعت کارورزی دانش‌آموزان با نیاز ویژه هنرستانی معمولا در محل هنرستان‌ها انجام می‌شود باید پیش بینی اعتبار لازم برای اینکار صورت گیرد.

وی افزود: موضوع رایگان شدن آزمون‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه از طریق رایزنی با سازمان فنی و حرفه‌ای حل خواهد شد.

معاون وزیر خواستار پیگیری تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های کارگاهی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد و افزود: در تجهیز کارگاه‌های هنرستانی می‌توان از ظرفیت مجمع خیران توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار