پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش فارس به مناسبت بزرگداشت مقام معلم

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پیامی فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه و آغاز روز و هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش فارس به مناسبت بزرگداشت مقام معلم

در متن پیام دکتر فرهاد اسماعیلی آمده است:
من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را. (استاد شهید مرتضی مطهری)
معلمان به عنوان پرچمدار و سنگربان دانایی و توانایی با تلاش و مساعی خود معماران بزرگ جامعه هستند و بی‌شک حیات کنونی بشری وامدار انسان‌های شریفی است که در این سنگر در راه رشد و شکوفایی علمی و اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند.
۱۲ اردیبهشت ماه هر سال روز تقدیر از انسان‌های وارسته‌ای است که عاشقانه و هنرمندانه در عرصه تعلیم و تربیت خالق زیباترین و ماندگار‌ترین جلوه‌های عشق و فداکاری هستند انسان‌هایی که عاشقانه به رویش جوانه‌های این مرز و بوم دلبسته و با اندیشه‌های سبز خویش روشنی بخش جهان بشریت هستند.
معلمان عزیز سرزمین اسلامی ایران واژه‌ها و جملاتی و اصطلاحاتی را که در شان و منزلتشان بود را عینیت بخشیدند هنگامی که معلم با جسمی رنجور و مرخصی بعد از عمل جراحی در منزل خود کلاس درس برقرار کرد واژه ایثار را عینیت بخشید.

زمانی که معلم برای همراهی با دانش‌آموز مبتلا به سرطان موهای خود را تراشید و یا بخاری آتش گرفته کلاس را برای نجات دانش آموزانش به آغوش گرفت و از کلاس خارج کرد حد اعلای عشق را به رخ کشید و امسال هم که دنیای بشری درگیر ویروس منحوس کرونا است، در این بحران جهانی باز هم این معلمان بودند که با شعار آموزش تعطیل نمی شود خودجوش و خلاق یاریگر دانش آموزان عزیز میهن اسلامیمان ایران بودند. معلمانی که با تلاشی مضاعف و با ایثار و از خودگذشتگی و با استفاده از فضای مجازی و همچنین اخیرا هم شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) کوشیدند تا تعلیم و تربیت را با بحران کنونی منطبق کنند و نگذارند چراغ دانایی در کشور خاموش شود و این سخن پیامبران الهی را که همگی فرمودند: را نمایان کردند؛ همکاران عزیز فرهنگی استان فارس
باسلام و درود فراوان
به احترام کرامت و بزرگی شما سربازان غیور جبهه مقابله با جهل و نادانی سر تعظیم فرود می آورم و در مقابل تواضع، فروتنی و مجاهدت های ارزشمند تان در راه توسعه تعلیم و تربیت آینده‌سازان سرزمینمان تمام قد می ایستم تا جهانیان بداند معلمان ایران زمین همچون گذشته از هیچ تلاشی برای انجام رسالت خویش فروگذار نخواهند بود.
اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر فرهنگی، بر خود لازم میدانم فرارسیدن روز وهفته بزرگداشت مقام معلم را به همه شما تبریک گفته وهمچنین از مشارکت و همکاری صمیمانه‌تان در کمک‌رسانی به حوزه سلامت کشور در این ایام قدردانی کنم و سلامت و توفیق روز‌افزونتان را از درگاه پروردگار متعال آرزو نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار