رئیس جدید اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس منصوب شد

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت فرهنگ و هنر، جان مایه بنیادین و اساسی هر جامعه است، به نحوی که اصالت هر جامعه و ریشه دار بودن هر کشور بر مبنای عیار نگاه فرهنگی و هنری به آن جامعه شناخته می شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جدید اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس منصوب شد

جهانبخش بانشی در آیین معارفه رئیس جدید اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس، گفت: اگر برخی از این کشورها در جهان ممکن است جایگاه و قدرتی داشته باشند، صرفا به لحاظ بنیان های پایدار و قوی فرهنگی و هنری است که آنان درگذر زمان به دست آورده اند و این هنر ملی و اجتماعی شان تبدیل به بنیان و در واقع آن جوهره ملی و اجتماعی شان شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: کشور ما در حوزه اجتماعی پشتوانه های بسیاری دارد هم پشتوانه های قوی اسلامی که از متن قرآن کریم، سنت و روایات ائمه معصومین (ع) شکل می گیرد و هم پیشینه بسیار دیرینه ای که فرهنگ غنی و بارور ایرانی در هزاره های مختلف برای انسانها و برای جوامع به ارمغان گذاشته است.

وی افزود: دردوره اسلامی در حوزه فرهنگی آثار بسیار متعددی خلق شده که جان مایه اجتماعی جامعه ما را تشکیل می دهد، چه در حوزه هنری هنرمندان اصیل و بزرگمنش و پاک طینتی داشتیم که آنها یک خط ممتد پایدار و ماندگار هنری را برای ما به یادگار گذاشته اند.

بانشی یادآور شد: وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که به گونه ای برنامه ریزی نماییم تا بتوانیم در مدارسمان به بهترین شکل ممکن ابتدا معرف این بنیانهای فرهنگی و هنری باشیم و سپس آنها را در بین دانش آموزان نشر بدهیم و دانش آموزانمان را در مسیری قرار دهیم حرکت دهیم که بتوانند مسیرهای ارزشمند را به خوبی ادامه دهند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: در آموزش و پرورش مقوله های فرهنگی و هنری با دو مطلب پیوند بسیار قوی و پایدار دارد، یکی تربیت اجتماعی است که بار بزرگی از تربیت اجتماعی برعهده اداره فرهنگی و هنری است و مثل برنامه هایی که در گذر زمان متناسب با مناسبتها و شرایط اجتماعی مختلف، فعالیتهای مدنی و اجتماعی که بچه ها باید در مدارس انجام دهند و مربوط به تشکل های دانش آموزی است و سایر فعالیتها که باید طبیعتا در اداره فرهنگی و هنری مدیریت وتحلیل بشود و بهترین راهبردها در سطح کلان استان معین و به ادارات ابلاغ شود.

بانشی اظهار امیدواری کرد: در بحث تربیت اجتماعی که یکی از اساسی ترین فعالیتهای مربوط به اداره فرهنگی و هنری است وهم در ساختار اردویی ما معنای ریشه داری پیدا می کند و هم درساختار فعالیتهای اجتماعی بچه ها مثل انتخابات شورای دانش آموزی، بتوان حضور دانش آموزان را در برنامه های اجتماعی مختلف بهتر و کامل تر به پیش برد.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و سرزندگی و پویایی در مدارس از دیگر اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: قطعا یکی از ابزارهایی که می تواند در مدارس ما نشاط ایجاد کند فعالیتهای فرهنگی و هنری است و مدارس ما علی رغم کارهای خیلی خوبی که انجام شده باید یک مقداری در مسیر ایجاد نشاط و سرزندگی قدمهای بلند تری بردارند البته بر روی این موضوع قبلا کار شده اما نیاز است که ما برای شاداب سازی مدارس از عناصر فرهنگی در مدارسمان استفاده کنیم منتها این نیاز به فکر و برنامه ریزی دارد که بتوانیم به نحوی شایسته و بایسته آنها را انجام دهیم.

در این مراسم سعید خادمی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس منصوب شد.

خادمی سابقه فعالیت به عنوان مشاور جوان مدیر کل آموزش و پرورش فارس را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار