تجریشی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

آیا «فاضلاب صنعتی» وارد «دریاچه ارومیه»می‌شود

تجریشی: ۵۰درصد برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه محقق شده و تراز آب دریاچه، یک متر و ۱۵ سانت افزایش پیدا کرده است

تهران (پانا) - مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه نیمی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه محقق شده است، گفت اکنون وضع دریاچه ارومیه در مرحله تثبیت است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا «فاضلاب صنعتی»  وارد «دریاچه ارومیه»می‌شود

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یک پروژه ملی است، گفت: مدل احیای دریاچه ارومیه را می‌توان به تالاب‌های دیگری همچون هامون، بختگان و گاوخونی نیز تعمیم داد. در سال ۱۴۰۰ دریاچه ارومیه یک مدل موفق در داخل و خارج از کشور محسوب خواهد شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه با فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، وضع دریاچه به تثبیت رسیده است، گفت: امسال تراز آب دریاچه با 20 درصد بارندگی بیشتر، یک متر و 15 سانت افزایش پیدا کرده است در عین حال لایروبی‌هایی که انجام دادیم بالای 250 میلیون مترمکعب آب به دریاچه آورد. این اقدامات ستاد باعث شد تا آب به سمت دریاچه ارومیه برود.

وی در پاسخ به اینکه آیا دریاچه ارومیه با فاضلاب احیا شد، گفت: ما هرگز فاضلاب صنعتی را وارد دریاچه ارومیه نمی‌کنیم. ما به‌دنبال فاضلاب‌های بهداشتی هستیم که 99 درصد آن، آب و مابقی آن مواد آلی است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه دریاچه ارومیه از حالت بحرانی خارج و به تثبیت رسیده است، گفت: فرآیند احیای دریاچه ارومیه، پروسه‌ای 10 ساله است که بیش از یکسال است وضع دریاچه ارومیه وارد مرحله تثبیت شده است و تا سال 1400 باید یک متر تراز دریاچه بالا بیاید و سپس باید سطح دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک یعنی 1274 متر برسانیم.

به گفته تجریشی، مقدار حق‌آبه سالانه مورد نیاز دریاچه ارومیه جهت رسیدن به تراز اکولوژیک ۳ میلیارد و ۴۲۶ میلیون متر مکعب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار