حجم آب ‌دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد متر مکعب فراتر رفت

تهران (پانا) - مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب موجود در دریاچه نسبت به سال گذشته از چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب به پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حجم آب ‌دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد متر مکعب فراتر رفت

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز سطح آب دریاچه به میزان یک هزار و 271 متر و 86 سانتی متر رسیده و در مقایسه با تراز یک هزار و 271 متر و 75 سانتی متری سال گذشته در زمان مشابه با افزایش روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به افزایش وسعت دریاچه بیان کرد: وسعت دریاچه در این زمان به بیش از سه هزار و 209 کیلومتر و 8 متر مربع رسیده در حالی که این رقم در سال گذشته در زمان مشابه سه هزار و 125 کیلومترمربع و 77 متر مربع ثبت شده بود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: همچنین حجم آب موجود در دریاچه نسبت به سال گذشته از چهار میلیارد و 770 میلیون مترمکعب به پنج میلیارد و 130 میلیون مترمکعب رسیده است.

سرخوش با اشاره به میانگین دراز مدت تراز، وسعت و حجم آب موجود در دریاچه افزود: به ترتیب این ارقام یک هزار و 274 متر و 64 سانتی متر، چهار هزار و 511 کیلومتر و 920 مترمربع و 16 میلیارد و چهار میلیون متر مکعب ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار