عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 محقق می‌شود؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت در بودجه سال جاری اعتباری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیده نشده است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 محقق می‌شود؟

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با مشکل مواجه است، گفت: در بودجه سال جاری اعتباری را بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در نظر گرفته شده است اما متأسفانه بودجه‌ای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مجلس گفت: طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف است حقوق بازنشستگان را طی پنج سال به گونه‌ای افزایش دهد که بین حقوق بازنشستگان با شرایط شغلی مشابه تناسب وجود داشته باشد اما علی‌رغم گذشت 3 سال از تصویب قانون برنامه ششم توسعه، اقدام موثری برای اجرا شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نشده است. اگرچه دولت برای تامین منابع مالی موردنیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 با مشکل روبه رو است اما در عین حال بازنشستگان نیز برای تامین مخارج و خرید اقلام اساسی خود مشکلات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این قشر از جامعه است، گفت: وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است اما بازنشستگان تأمین اجتماعی جزو این طرح نیستند و همسان‌سازی برای این گروه از بازنشستگان بعد از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اجرا خواهد شد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مشکلات اقتصادی زیادی دارند، گفت: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران با مشکل مواجه است و نیاز است که دولت مشکل مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار