۴۵۵۹ مبتلا و ۳۵۶ فوتی کرونا در آذربایجان شرقی

گذر از مرحله تثبیت و مهار بیماری کرونا در آذربایجان شرقی و ورود به مرحله مدیریت

تبریز(پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد مرحله تثبیت و مهار بیماری کرونا را گذرانده و در مرحله مدیریت بیماری کرونا در استان به سر می بریم.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۵۵۹ مبتلا و ۳۵۶ فوتی کرونا در آذربایجان شرقی

علیار راستگو ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده استان با اشاره به آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا در استان اظهار کرد: خوشبختانه مرحله تثبیت و مهار این بیماری را گذرانده و در مرحله ی مدیریت بیماری کرونا در استان به سر می بریم.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه برآوردهای ما و نگرانی های موجود؛ وضعیت استان در شرایط خوبی است، ادامه داد: رعایت مردم و اغنای افکار عمومی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی که با تمام امکانات و توان پای کار بودند دلیل کنترل، مهار و مدیریت بیماری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از شروع دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۹۸ اقدامات خوبی در مورد بیمارستان در استان انجام گرفته است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان ۴۵۰ هزار متر مربع مراکز درمانی و بهداشتی در این زمان ایجاد کرده است و تا پایان سال نیز ۲۰۰ هزار متر مربع به این فضاها با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری افزوده خواهد شد.

راستگو؛ عوامل مدیریت بیماری کرونا را عنوان کرد و گفت: ظرفیتهای امکانات بهداشتی و درمانی استان، ظرفیتهای اقتصادی استان، ظرفیت خیرین و مردم، ظرفیت تاب آوری جامعه و نیز اغنای مردم از عوامل مدیریت بیماری کرونا است.

وی ظرفیت اقتصادی کشور را توجیه کرد و افزود: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه صرفا برای بیماری کرونا اختصاص داده شد که از این مبلغ ۷۵ هزار میلیارد برای کسب و کار های آسیب دیده، ۱۲ هزار میلیارد برای بسته های حمایتی و ۸ هزار میلیارد برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر کاهش چمشگیر آمار کرونا در استان گفت: تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، 23 هزار و 964 نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 8 هزار و 368 نفر بستری شده اند و نتیجه ی آزمایش 4 هزار و 559 نفر مثبت اعلام شده است.

راستگو ضمن اشاره به بهبودی 87 درصدی مبتلایان تصریح کرد:7 هزار و 407 نفر از بستری شدگان در استان ترخیص شده اند.

وی افزود: تاکنون ۳۵۶ نفر فوتی داشته ایم و اکنون فقط ۶۰۵ بیمار بستری داریم که کمتر از ۱۰۰ نفر آنها از دستگاه تهویه مصنوعی استفاده می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میانگین سنی مبتلایان در استان ۵۶ سال است ادامه داد: میانگین سنی فوتی ها ۶۹ سال است که اغلب این بیماران بیماریهای زمینه ای یا کهولت سن داشتند.

وی با بیان اینکه افرادی که در خانه و در ایزولاسیون به سر می برند تا دوران بیماری را سپری کنند باید از خانه خارج نشوند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند،گفت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصویب شد که اداره کل اطلاعات و فن آوری به روش BTS این افراد را کنترل کرده و در صورت خروج از منزل پیامکهای بهداشتی و هشداری برای آنها ارسال شود تا مانع از انتشار بیماری شوند.

راستگو در ادامه به پیامدها و اقتصاد دوران پساکرونا اشاره کرد و گفت: از ۶۳۰ هزار نفر که برای بیمه بیکاری در کشور ثبت نام کرده اند، ۳۰ الی ۳۵ هزار نفر مربوط به استان ماست. در دوران پسا کرونا هر هر دستگاه باید مسئولیتی را عهده دار شود و دستگاهها با هم همکاری کنند تا بتوانیم این دوران را سپری کنیم.

وی اذعان کرد: مشکلی در کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی استان نداریم. امسال سال جهش تولید است و باید به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنوف به سه بخش پر ریسک،کم خطرو صنوف بدون تعطیلی تقسیم می شود. تصمیم برای بازگشایی تمام صنوف و نیز نماز جمعه ها و مساجد بعد از ۱۵ اردیبهشت که مناطق سفید اعلام می شود،گرفته خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست که باز شدن ادارات و بازارها را دلیل نابودی کرونا فرض نکرده و فاصله گذاری اجتماعی را تا زمان تولید انبوه واکسن این بیماری که زمان بر است رعایت کرده و جدی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار