آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۴۴۱۱ نفر رسید

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  از مثبت اعلام شدن نمونه 300 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا ، طی چهار روز گذشته در استان خبرداد .

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۴۴۱۱ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی در بخش خبری شبکه استانی سهند با بیان اینکه در روزهای اخیر با کم شدن محدودیت ها و آغاز فعالیت های عادی مردم، همه نگران افزایش تعداد مبتلایان بودند، ولی با توجه به فاصله گذاری هوشمندی که طراحی و اجرا شد روند شیوع بیماری آنچنان نگران کننده نیست.

او ادامه داد: در طول یک هفته گذشته از سی و یکم فروردین تا ششم اردیبهشت ماه از مجموع تعداد 3219 نفر که از بین مراجعین سرپایی، بیماران بستری، غربالگری و نمونه گیری شده نتیجه آزمایش 724 نفر مثبت اعلام شده و در یک هفته اخیر نتیجه 22 درصد از افراد مثبت اعلام شده است در حالیکه در یک هفته قبل ازمجموع 2920 نفر که نمونه گیری گردیده بود نتیجه تست 974 نفر مثبت اعلام گردید و نتیجه 33 درصد از مجموع افراد مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: این نشانگر این است که نسبت به هفته قبل 25 درصد کاهش آمار مبتلایان را شاهد هستیم و به این ترتیب مجموعه مبتلایان به بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی به 4414 نفر رسیده است.

صومی شمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان را 348 نفر اعلام کرده و گفت: در حدود 10 درصد فوتی های ناشی از این بیماری نیز کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه تعداد بستری های با گرفتاری شدید نیز کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر از مجموع 4414 نفر مورد بستری که با علائم مثبت قطعی در بیمارستان های استان بستری بودند تعداد 3485 نفر از مراکز استان مرخص شده اند و حدود 79 درصد از افراد مبتلا به کووید قطعی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: از مجموع 8028 نفر افرادی که با علائم مشکوک در بیمارستان های استان از اول اسفند ماه بستری بودند نیز 82 درصد از بیمارستان ها مرخص شده اند و هم اکنون تعداد 673 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد نیز 183 نفر در بخش های ویژه بستری بوده و 72 نفر از این افراد نیز از دستگاه تنفسی مصنوعی استفاده می کنند و این علائم به نوعی بهتر شدن وضعیت را نشان می دهد.

صومی گفت: از عوامل موثری که در کاهش تعداد مبتلایان و بستری ها می توان اشاره کرد: آغاز غربالگری هدفدار ،که با اجرای مرحله دوم آن از افراد 15 سال به بالا وافرادی که بیماری زمینه ای دارند به صورت تلفنی سوال می شود ، راه اندازی 5 آزمایشگاه انجام تست کرونا در استان و از امروز نیز امکان انجام آزمایش آنتی بادی نیز از طریق خونگیری جهت تشخیص بیماری کرونا فراهم شده که کیت های آن در خود دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید شده است ، بوده است .

او در بخش پایانی سخنانش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ادامه داد: از دورهمی های همیشگی ماه رمضان وشرکت در اجتماعات دوری کنیم تا در مدت دو الی چهار هفته پیش رو ویروس را زمین گیر کرده و شیب نزولی را شاهد باشیم وامیدواریم تعداد افراد مبتلا نیز در این ماه به تعداد انگشتان دست برسد.

صومی گفت: همانطور که در این ماه مبارک از خوردن و آشامیدن امساک می کنید از کنار هم بودن و اجتماع نیز امساک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار