فولادوند: دانش آموزانی که نتوانسته اند وارد شبکه شاد شوند شناسایی و مشکل شان را حل کنیم

تهران (پانا) - جلسه کمیته همکاری اجرای شبکه شاد در خصوص آسیب شناسی این برنامه با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران ،معاونین اداره کل و برخی از روسای ادارات اداره کل در تاریخ 99/2/10 روز چهارشنبه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: دانش آموزانی که نتوانسته اند وارد شبکه شاد شوند شناسایی و مشکل شان را حل کنیم

عبدالرضا فولادوند در این جلسه اظهار کرد: ما وارد فاز جدیدی شده ایم و برای اولین بار در آموزش و پرورش در حال گذراندن یک تجربه و یک بحث جدید هستیم که در طول تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بوده است؛ هرچه ما تعلل و تردید در پیوستن به تکنولوژی داشتیم. در این ایام کرونایی این تهدید تبدیل به فرصت شد و گام موثری برداشته شد و من از این بابت از مقام عالی وزارت، معاونین محترمشان، دوستان، روسای مناطق و مخصوصاً آموزگاران و دبیران که در خط مقدم آموزش و پرورش هستند تشکر می کنم و به امید خدا این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل افزود: در حوزه ابتدایی وضعیت ما مشخص است و وضعیت پایه ششم هم به زودی مشخص می‌شود که باید چه کرد، در حوزه متوسطه امروز تکلیف سال دوازدهم مشخص شد و وضعیت پایه های ۷ تا ۱۱ را هم طی چندروز آینده مشخص خواهد شد.

فولادوند با توجه به وضعیت خاص این ایام تاکید کرد: باید تلاش کنیم که کتاب ها و محتوای درسی تمام شود و در این خصوص تلاش ما پوشش حداکثری است، اما این به معنی این نیست کسانی که نتوانستند به دلایل متعدد وارد شبکه آموزش شاد شوند را فراموش کنیم، اتفاقا آنها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و در این رابطه روسای مناطق و معاونین آموزشی و به تبع آن مدیران و آموزگاران و دبیران مسئولیت دارند در قبال تک‌تک دانش آموزان که حتماً دانش آموزانی که نتوانستند وارد شبکه آموزش شاد شوند را شناسایی کرده و ضمن رفع مشکل و موانع، جبران عقب افتادگی های آموزشی آنها در این ایام ۲۰ روزه تا پایان اردیبهشت ماه به انجام برسد. زیرا حق دانش آموز ضایع خواهد شد و شاید دلیلش هم موانعی باشد که از طرف خانواده به وجود آمده است، ولی ما به عنوان کسانی که متولی تعلیم و تربیت هستیم، باید تلاش خودمان را به حداکثر برسانیم و دانش آموزان را وارد این کلاس و این شبکه آموزش نماییم.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران در این جلسه نکات مهمی را نیز بیان و تاکید کرد که به شرح زیر است:

1- روسای مناطق اسامی دانش آموزانی را که هنوز به عضویت شبکه در نیامده اند از مدیران مدارس احصا و علل آن را ذکر نمایند.

2- ارائه راهکارهای آموزشی جهت تدریس کامل محتوای آموزشی و اتمام فرآیند یادگیری دانش آموزان جا مانده و جبران نقصان آموزشی این دانش آموزان.

3- اجرایی نمودن راهکارهای آموزشی به ویژه در مناطق جنوبی و حاشیه ای ( به دلیل تعدد مشکلات آموزشی و فرهنگی در این مناطق )

4- فعالیت پدافند غیرعامل در زمینه کمک به شبکه های مجازی.

5- تجهیز سالن کنفرانس اداره کل به ویدئو کنفرانس جهت راه اندازی جلسات.

6- بهره گیری معاونت آموزش متوسطه از تجربیات کشور چین و ژاپن در حوزه فنی و حرفه ای (شبیه سازی شود)

7- تهیه بانک اطلاعاتی از محتوای الکترونیک و تولید آرشیو محتوای آموزشی.

8- حضور معلمان (در صورت تمایل و به صورت داوطلبانه) در مناطق حاشیه تهران در منزل دانش آموزان جهت تدریس

9- برگزاری جلسه در خصوص نحوه ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزانی که معلمین آنها به هر دلیلی در ایام تعطیلات به صورت مجازی فعالیت های آموزشی را پوشش نداده اند.

همچنین در این جلسه معاونین و اعضاء جلسه پیشنهادات خود را ارایه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار