مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

عضویت 43 درصد دانش آموزان در شبکه آموزش دانش آموزان ( شاد )

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار، 45 درصد دانش آموزان ابتدایی، 41 درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه و 46 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شبکه شاد عضو شده اند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عضویت 43 درصد دانش آموزان در شبکه آموزش دانش آموزان ( شاد )

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات موثر آموزش و پرورش در راه اندازی شبکه شاد اظهار کرد: آخرین بروز رسانی از این شبکه حاکیست که تاکنون 97 درصد مدارس در همه مقاطع تحصیلی به عضویت این سامانه درآمده اند. وی خاطرنشان کرد: به علت شیوع کرونا آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی و یا از طریق برنامه های صدا و سیما داده است و فقط در مناطقی که زیرساختهای دیتا فراهم نباشد، فرآیند آموزش به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به فعالیت های آموزشی در مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: همه موسسان موظفند براساس قرارداد حقوق معلمان را تا پایان سال تحصیلی بپردازند. همچنین ضروری است هزینه های آموزش های فوق برنامه نیز به اولیا بازگردانده شود. جهان آرای درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال، اظهار کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی است و در دیگر مقاطع دیگر نیز امتحان برگزار خواهد شد که سازوکار حضوری یا مجازی بودن آن به اطلاع خواهد رسید. وی افزود: درباره امتحان پایه دوازدهم، قطعاً امتحان کتبی به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های کامل بهداشتی با فاصله گذاری مناسب در خرداد برگزار می شود و در فاصله 20 روزه بعد از آن، کنکور برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به درپیش بودن هفته تجلیل از مقام معلم اظهار کرد: امسال مراسم کشوری گرامیداشت مقام معلم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود. همچنین دیدار برخی از معلمان نمونه با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با برخی از خانواده های برگزیده فرهنگی و همچنین دلجویی از خانواده های فرهنگیانی که عزیزان خود را درپی بیماری کرونا از دست داده اند، از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گیلان است.

جهان آرای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از املاک آموزش و پرورش اظهار کرد: روسای ادارات مناطق موظفند در نگهداشت، استفاده بهینه از این سرمایه ها و همچنین اخذ سند مالکیت برای این واحدها از ظرفیت خیران و همچنین شوراهای آموزش و پرورش استفاده بهینه کنند. وی تأکید کرد: ضروری است از فروش املاک آموزشی در روستاها خودداری شود و در مناطق شهری نیز با رعایت دقیق موازین قانونی نسبت به تغییر کاربری و یا فروش املاک تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار