مصون سازی فرایند آموزشی، مهمترین هدف ایجاد شبکه شاد

بیرجند(پانا)- مهمترین هدف ایجاد شبکه شاد مصون سازی فرایند آموزشی در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مصون سازی فرایند آموزشی، مهمترین هدف ایجاد شبکه شاد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهمترین هدف ایجاد شبکه شاد مصون سازی فرایند آموزشی در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: پس از ورود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش، باید تکلیف آموزش را مشخص می‌کرد که این مهم پس از بررسی برنامه ها و سناریوهای مختلف به تولد شبکه شاد منجر شد.

او، با بیان این که تعطیلی های قبل از این کوتاه مدت بوده و نظام آموزشی را خیلی دچار مشکل نمی کرد؛ افزود: بواسطه بیماری فراگیر کرونا، تعطیلات طول کشید و باید کاری ریشه ای انجام می شد، بنابراین ابتدا آموزش و پرورش به سراغ ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون و همچنین ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی پیام رسان‌ها رفت و نهایتا با توجه به نارسایی های متعدد فضای مجازی، شبکه شاد ایجاد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که راه اندازی شبکه آموزشی با این حجم که قرار است ۱۵میلیون دانش آموز را پوشش دهد؛ در زمانی کوتاه، سخت نیازمند تلاش مضاعف است، تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه روزی و بدون وقفه در دو ماه اخیر این مهم صورت گرفت و در حال حاضر سعی ما بر این است تا برخی از مشکلات کاملا رفع شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، استقبال دانش آموزان و فرهنگیان از این شبکه را خوب توصیف و ابراز کرد: در این فرصت کم سعی ما بر آن بوده این شبکه به آموزش‌های سال تحصیلی جاری برسد.

او، آموزش دانش آموزان را هدف اصلی ایجاد این شبکه دانست و ادامه داد: در مناطق کم جمعیت و دور افتاده که دانش آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند، آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش برده و در برخی مناطق کم جمعیت نیز آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش آموز انجام شود.

واقعی در خصوص تدوین محتواهای درسی در فضای مجازی گفت: در آموزش و پرورش استان، محتواهایی در قالب درسنامه تدوین شده و در اختیار معلمین و دانش آموزان قرار گرفته و همچنین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز محتواهای آموزشی را آماده کرده که به شهرستان‌ها ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار