رخشانی‌مهر: در سال ۹۹، ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم

ساخت و ساز پروژه‌ها در روزهای کرونایی هم تداوم دارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه در بوشهر با تاکید بر اهمیت استاندارسازی و جانمایی مدارس از رونمایی سامانه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: در سال ۹۹، ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه بوشهر با اشاره به نقش مهم اعتبارات در ساخت و ساز فضاهای آموزشی بیان کرد: بر همین اساس از ابتدای دولت دوازدهم به این موضوع توجه خوبی شد و اعتبارات از سال ۹۶ با مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد تومان به ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ ارتقا پیدا کرد و در مجموع افزایش ۳۵۰ درصدی را طی ۲ سال اخیر شاهد بودیم.

وی با تاکید بر ایمنی مدارس کشور گفت: بخشی از این موضوع علاوه بر سازه مربوط به استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی است، در سال ۹۲ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ بخاری نفتی وجود داشت که تاکنون این سیستم‌ها جمع شدند، ضمن آنکه اعتبارات ادارات کل نوسازی مدارس مدارس بوشهر در سال ۹۸ نسبت به دو سال قبل حدود ۲۱۶ درصد افزایش داشت.

رخشانی مهر به بهره برداری از کلاس‌های جدید هم اشاره کرد و گفت: اعتباری که برای ۱۴۰ کلاس درس جدید به کار گرفته شد بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان بود.

در سال ۹۹ هم ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار کلاس درس تحویل شد، گفت: ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام داریم و سعی کردیم سراغ پروژه‌ای جدیدی نداریم و بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اهتمام داریم همچنین برنامه داریم در سال ۹۹ هم ۱۴ هزار کلاس درس را تحویل دهیم و عزم ما بر این است که با توجه به شرایط حاکم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارها را با سرعت پیش ببریم.

وی افزود: در کل کشور پروژه رها شده نداریم البته امسال با توجه به شیوع کرونا ممکن است روند ساخت و ساز تا مهر کند باشد که سعی داریم تا بهمن این خلا را جبران کنیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه حدود ۴ درصد مدارس ما از طریق بخاری نفتی گرم می‌شوند که شامل ۲۳ هزار بخاری است، گفت: در سال قبل بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بابت استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی هزینه شد و در سال ۹۹ هم وزارت نفت مکلف شد تا ۱۰۰ هزار کلاس درس را استاندارد کند و این اقدام بعد از تکمیل آیین نامه اجرایی انجام می‌شود علاوه بر آن حدود ۲۰ درصد از محل عوارض گاز برای نوسازی مدارس در نطر گرفته شده است.

وی به فعالیت خیرین مدرسه ساز هم اشاره و بیان کرد: در ۲ دهه اخیر ۳۰ درصد مدارس تحویلی کشور به همت خیران بوده است و طی سه سال گذشته ۵۰ درصد مدارس یا خیرساز بودند یا از طریق مشارکت با دولت ساخته شدند که البته خیرین حقوقی و حقیقی در تامین فضاهای آموزشی به ما کمک می‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت نقش خیرین و دولت در مدرسه سازی مشخص شده است و اگر در منطقه روستایی خیری ۳۰ درصد پروژه و ۵۰ درصد در مناطق شهری را تکمیل کند این پروژه به عنوان پروژه خیرساز معرفی می‌شود همچنین امسال اعتبارات دولتی برای پروژه های خیر ساز ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

هیچ پروژه‌ای در کشور با شیوع کرونا تعطیل نشد

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در تعطیلات گذشته و همزمانی آن با شیوه کرونا مشکل چندانی بابت تعطیلی پروژه‌ها نداشتیم، گفت: در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌ها کار پیش می‌رود و هیچ پروژه‌ای در کشور تعطیل نشده است.

وی درباره وضعیت فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی گفت: این مدارس در آموزش و پرورش به ما کمک می‌کنند و ما هم براساس آیین نامه‌های مربوطه وضعیت فضاها را براساس اعلام موسسان بررسی می‌کنیم و با توجه به آیین نامه جدید استقرار فضاهای آموزشی امکان برون سپاری برای اخذ تاییدیه یا عدم اخذ آن وجود دارد.

رخشانی مهر درباره جانمایی مدارس خیرساز گفت: روند جانمایی این مدارس هم، مانند دیگر مدارس است علاوه بر آن سامانه استقرار نظام مکان یابی تهیه و رونمایی رسمی شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره فعالیت مدارس با مدیریت سبز بیان کرد: پروژه‌های پایلوت سبز در استان سیستان و بلوچستان، تهران و زنجان در حال اجراست علاوه بر آن در سراسر کشور هم پروژه‌های این چنینی در حال طراحی و اجرا هستند‌.

وی به موضوع نوسازی مدارس زلزله زده کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به روند ساخت و سازهای جدید در کرمانشاه بیش از یک متر به سرانه فضاهای آموزشی اضافه شد و پرونده ساخت این مدارس بسته شد.

هیچ کلاس درسی در بوشهر فاقد کولر نیست

مرادی مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر با اشاره به اینکه برای رسیدن به سرانه ملی بیش از ۸ متر مربع تلاش می کنیم، گفت: در شرایط فعلی سرانه آموزشی ما ۶/۷ متر مربع است که بخش عمده آن در سه سال اخیر محقق شد، همچنین ۱۰۱ پروژه در قالب ۸۰۱ کلاس درس در دست اجرا داریم و امیدواریم ۶۲ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس را در مهر و بهمن ۹۹ تحویل دهیم.

وی ادامه داد: برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اهتمام داریم و هزار و ۴۰۰ کولر گازی برای تجهیز فضاهای آموزشی خریداری شد البته هیچ کلاس درس استان فاقد کولر نیست اما به دلیل فرسودگی و استهلاک سیستم سرمایشی، دستگاه‌های جدید خریداری شد.

مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر بیان کرد: در سال های گذشته ۵ هزار و ۵۵۴ کولر گازی را از سال ۹۳ نصب کنیم که عمده آن در دو سال گذشته بوده است همچنین در مورد سیستم گرمایشی هزار و ۹۱۱ بخاری تابشی نصب کردیم همچنین ۳ هزار ۴۸۳ رادیاتور در مدارس دارای زیرساخت نصب شده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه هدف گذاری کردیم تا افزایش مشارکت ۲۰ درصدی خیران را در سال جاری داشته باشیم، گفت: علاوه بر این موضوع، برنامه‌های بعدی ما بر جمع آوری بخاری سنگی تاکید دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار