پانا گزارش می دهد؛

دوچرخه جزوه‌رسان آقا عبدالله، پای کار مقابله با کرونا‌

قزوین (پانا) - تعطیلی دانشگاه، کار آقا عبدالله را تعطیل نکرده و او در این روزهای کرونایی دست به یک خلاقیت جدید زده است و با دوچرخه جزوه دانشجویان را به دست آن ها می رساند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دوچرخه جزوه‌رسان آقا عبدالله، پای کار مقابله با کرونا‌

به گزارش پانا، کرونا با همه گرفتاری ها و تبعات منفی اش، نکات مثبی هم به همراه داشته است. سبک زندگی جدید و در پی آن نمود خلاقیت های تازه یکی از آن نکات مثبت است. در هر شغل و صنفی، کسبه، خود را با این ویروس سازگار کرده اند؛ یکی پیک موتوری برای شهروندان گذاشته است، دیگری فروشگاه مجازی به راه انداخته و یکی هم عین آقا عبدالله با یک انتشارات سیار جزوه دانشجویان را با استفاده از دوچرخه به در منزل آنان تحویل می دهد.

نامش عبدالله همایونی است، اما همه دانشجویان آقا عبدالله صدایش می‌کنند. در دانشگاه آزاد تاکستان انتشارات دانشجویی دارد و برای خودش همه فن حریفی است. در دانشگاه هم نقش میز خدمت را بازی می کند، هم سئوالات مربوط به حوزه آموزش و پژوهش را پاسخ می دهد و هم تکثیر جزوات دانشجویی را برعهده دارد.

هر وقت که در دانشگاه باز باشد، آقا عبدالله اول صبح در انتشارات دانشگاه حضور پیدا می کند و آغوش بازش پذیرای همه دانشجویان است. این روزها ویروس کرونا دانشگاه آزاد تاکستان را تعطیل کرده، ولی به ابتکار آقا عبدالله انتشارات آن هنوز تعطیل نشده است و انتشارات سیار دانشگاه کماکان در خدمت دانشجویان است تا مبادا آموزش در این کشور تعطیل شود.

تعطیلی برایش معنا و مفهوم ندارد، در کارش زمان و مکان نمی شناسد، ارتباط خیلی صمیمی با دانشجویان دارد و همه بچه ها شماره تماسش را دارند و از همه مهم تر همیشه گوشی اش را پاسخ می دهد. یکی از دانشجویان می‌گوید: خود من بارها این موضوع را تجربه و مراحل کار پایان نامه را از آقا عبدالله سئوال کرده ام. وقتی که با گشاده رویی با دانشجو برخورد می کند، احساس راحتی به آدم دست می دهد تا هر کار دانشجویی که دارد را به او بسپارد.

به گفته خودش از سال 82 مسئولیت انتشارات دانشگاه آزاد تاکستان را بر عهده دارد. در این سال ها هزاران جزوه تکثیر کرده و به دست دانشجویان داده است.

آقا عبدالله وقتی می خواهد از فعالیت های این سال هایش بگوید، یک بغض خاصی در گلویش است؛ انگار همین دیروز بوده که اولین جزوه دانشجویی را چاپ کرده است.

او می گوید: ما در دانشگاه علاوه بر دانشجویان بومی، از استان های دیگر دانشجو زیاد داریم؛ وقتی که ویروس کرونا دانشگاه را تعطیل کرد، من با همه اساتید محترم رایزنی کردم تا جزوات خود را در اختیارم قرار دهند و بتوانم این جزوات را به دست همه دانشجویان برسانم.

آقا عبدالله با اشاره به شماره تماس 09191838056 برای اعلام سفارشات، ادامه می دهد: الان روزانه سفارش ها را تلفنی می گیرم و پس از تکثیر آن ها، اگر سفارش برای شهر تاکستان بود که با دوچرخه این سفارشات را تحویل می دهم، اگر از دانشجویان قزوین سفارش داشته باشم با آژانس یا تاکسی خطی این جزوات را به آن ها می رسانم و اگر دانشجو در یک استان دیگر بود سفارش او را با پست ارسال می کنم.

او اضافه می کند: البته برخی از دانشجویان هم در محلی با من قرار می گذارند و سفارششان را آن جا تحویل می گیرند.

مسئول انتشارات دانشگاه آزاد تاکستان، با تأکید بر اینکه آموزش نباید تعطیل شود، می گوید: همه اقشار مردم با این ویروس درگیر هستند و چه خوب است که همه با هم متحد و منسجم باشیم و گوشه ای از کار را بگیریم تا این بیماری در کشور ریشه کن شود.

او تصریح می کند: با توجه به اینکه قرنطینه خانگی توصیه شده است؛ من با دوچرخه و تجهیزات کامل همچون دستکش و ماکس جزوات را به در منازل دانشجوها تحویل می دهم تا هم دانشجویان از دروس عقب نمانند و هم آن ها با خروج از خانه در معرض ابتلا به این بیماری قرار نگیرند.

آقا عبدالله در پایان از مسئولان دانشگاه تشکر می کند که در پرداخت اجاره او را کمک می کنند و با درک شرایط موجود، با نگاه مسئولانه و دلسوزانه به حوزه آموزش توجه دارند.

مصاحبه: مسعود میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار