رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

تحلیل‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 90 درصد کلاس‌ها در شبکه شاد قابلیت ادامه آموزش و اخذ امتحان را دارند

تهران (پانا) - دومین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان در سال 1399 با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 90 درصد کلاس‌ها در شبکه شاد قابلیت ادامه آموزش و اخذ امتحان را دارند

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آروزی سلامتی به همکاران و بهرمندی از فضیلت‌های این ماه مبارک، سالروز هفته معلم و شکست استکبار جهانی در حمله به طبس را به ملت بزرگ ایران، فرهنگیان فرهیخته و سوادآموزی عزیز تبریک گفت.

محمدزاده با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص حضور نهضت سوادآموزی در شبکه اجتماعی شاد مطالبی را ارائه و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از این ظرفیت در آموزش مجازی سوادآموزان نیز استفاده کنیم هر چند این شبکه بیشتر رویکرد دانش‌آموزی و آموزش رسمی دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان از گزارش تهیه شده در خصوص تحلیل وضعیت کلاس گذاری از لحاظ کمی و زمان‌های تشکیل شده تشکر کرد و گفت: این تحلیل نشان می‌دهد نزدیک به 90% کلاس‌ها قابلیت ادامه آموزش و اخذ امتحان را دارند و برای تعداد محدودی از آنها نیاز به تصمیم گیری است که با توجه به متفاوت بودن شرایط در استان‌ها می‌توان در نامه‌ای با ارائه یک سری رهنمودها این اختیار را به گروه بهبود کیفیت واگذار کرد لذا ضرورت دارد واحدهای تخصیص و ذیربط در این مورد بیشتر مطالعه کنند و انشاالله نتیجه نهایی در جلسه ویدیو کنفرانس به استان‌ها اعلام شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به تحلیل صورت گرفته گفت: از کل سوادآموزان تحت پوشش سال 1398، تعداد 347104 نفر در حال تحصیل هستند که از این رقم حدود 49% در دوره سوادآموزی 26% دوره انتقال و 25 % هم در دوره تحکیم است.

محمد زاده به آمار تفکیک شده کلاس‌ها در سال 1398 اشاره کرد و افزود: حدود 15% در شهریور ماه 20.6% در مهر ماه ، 16.4% در آبان ماه ، 20% در آذر ماه ، 19% در دی ماه و کمتر از 9% در بهمن و اسفند ماه تشکیل شده است بنابراین ادامه آموزش اغلب کلاس‌های تشکیل یافته در سال 1398 مشکلی ندارد و باید دنبال شود و به نتیجه برسد.

محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان در پایان از تلاش‌های مدیران حوزه ستادی و معاونان سواد آموزی استان‌ها و ابتکارات آموزش دهندگان در این شرایط کرونایی تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار