مهدی نیکبخت: ایجاد آرامش در محیط کار، متضمن رشد و بالندگی است

تهران (پانا) - شورای سلامت منطقه 17، با حضور مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه، خانمحمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه سلامت و مشاوره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نیکبخت: ایجاد آرامش در محیط کار، متضمن رشد و بالندگی است

به گزارش روابط عمومی منطقه ۱۷، مهدی نیکبخت با تشریح شرایط کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا، منطقه گفت: با نگاه به جامعه جهانی که با یکی از دشوارترین چالش های قرن روبه رو است، بیش از پیش می توان به اهمیت نعمت سلامتی پی برد، شاید به بهانه‌ی فرا رسیدن هفته سلامت بتوان تلاش های خالصانه کادر درمانی کشور که در حفظ جان مردم تلاش می کنند را ارج بنهیم. همچنین لازم است از همکاران حوزه سلامت که این روزها همه‌ی تلاش خود را برای سلامت جسم و روح خانواده آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولیا ایشان در طبق اخلاص گذاشته اند، تشکر کنم.

مهدی نیکبخت در ادامه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند اجرایی اداره در امر آموزش و پرورش به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس که در مواردی سبب دشواری و افزایش حجم کارها شده است گفت: علاوه بر سلامت جسمانی که در حال حاضر در راس توجهات جامعه جهانی قرار دارد، سلامت روان نیز به موازات آن دارای اهمیت است و حتی در برخی موارد شاید بر سلامت جسمی پیشی می گیرد. سلامت روان فقط به واسطه ایجاد آرامش محیطی حاصل نمی شود؛ بلکه باید نگاهی عمیق تر به این مهم داشته باشیم. سلامت روان در کنار سلامت جسمی ناظر بر کیفیت زندگی افراد یک جامعه است.
وی افزود: سلامت روان روی طرز فکر، احساس و رفتار روزانه افراد اثر گذاشته و توانایی فرد را در مواجهه با استرس، غلبه بر چالش های زندگی، ساخت روابط اجتماعی و ترمیم روحی بعد از سختی ها را بالا می برد. حس رضایت و خرسندی فرد از خود از نتایج سلامت روان است.
نیکبخت با اشاره به افزایش نشاط در فضای اداری و محیط مدارس افزود: شادی و نشاط یکی از مهمترین و مطلوب ترین احساسات مثبت و فطری انسانی است و از این منظر رابطه مستقیمی با سلامت جامعه دارد. شادی و نشاط به دلیل هم پیوندی و رابطه مستقیمی که با امید به زندگی و امیدواری، رضایت از زندگی و خوشبینی دارد، می تواند تضمین کننده توسعه و پیشرفت یک جامعه نیز باشد. آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهاد های موثر در جامعه می تواند با افزایش نشاط در محیط اداره و مدارس علاوه بر تقویت روحی و روانی، تقویت وفاق جمعی و شادمانی در رویارویی با مسائل و مشکلات و امید به زندگی را ایجاد کند.

نیکبخت از مراقبان و سفیران سلامت مدارس نیز خواست: در کنار اقداماتی که به منظور استمرار و افزایش مراقبت های بهداشتی انجام می دهید به سلامت روح و روان و افزایش نشاط توجه ویژه کنید. برگزاری مسابقات ورزشی، افزایش تعاملات اجتماعی، برگزاری جشن ها یا شادی های کوچک و ساده، استفاده از ظرفیت کانون ها، راه اندازی پویشهای اجتماعی درون سازمانی و ... باعث افزایش تحرک روحی، روانی و جسمی همکاران و در نتیجه دانش آموزان و اولیا و در نهایت جامعه می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه در انتهای جلسه با درخواست از معاونت توسعه، مدیریت و پشتبانی پیرامون تشکیل کمیته سلامت در ستاد امتحانات با نگاهی به آمادگی مدارس برای شروع کلاسها و حوزه های امتحانی گفت: مدارس منطقه از نظر بهداشت و سلامت محیط باید آمادگی کامل پیدا کرده و برای برگزاری کلاس‌ها و امتحانات آخر سال محیا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار