برگزاری مجازی جشن روزه اولی ها در مدارس منطقه 17

تهران (پانا) - مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 از برگزاری مجازی جشن روزه اولی ها در مدارس این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجازی جشن روزه اولی ها در مدارس منطقه 17

همواره اولین تجربه های معنوی شیرین و به یاد ماندنی هستند. دانش آموزان دختر پایه سوم و پسر پایه نهم مدارس منطقه17 اولین جشن بندگی و تجربه تکلیف معنوی، خود در ماه مبارک رمضان را به صورت مجازی برگزار می کنند.

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه 17در گفتگو با پانا گفت: با فرارسیدن ماه زیبای رمضان، نوجوانان پسر و دختری که امسال برای اولین بار تکلیف روزه را در زندگی خود تجربه می‌کنند، نیازمند یاری و همراهی صحیح والدین هستند. فراهم سازی زمینه مناسب برای روزه‌داری، یکی از وظایف ظریف و بسیار مهم پدران و مادران تعریف می‌شود. عبادت روزه‌داری، به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، نیاز به علاقه‌مند سازی به همراه آموزش‌های لازم آن است.

نیکبخت رویکردآموزش و پرورش را «خانواده‌ محور» برشمرد و گفت: معتقد هستیم اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، باید از نسل نوجوان شروع کرد و ان شاءالله آنها را برای انجام تکالیف الهی آماده سازیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشن هایی برای کودکان بسیار تاثیرگذار است و می تواند انجام فرایض و تکالیف الهی را در آنها نهادینه کند.امروز با وجود شرایط خاص کرونا و نبودن بستری برای برگزاری این جشن بزرگ، بر آن شدیم تا این جشن را در خانه و با کمک خانواده ها برگزار کنیم.

وی افزود: مکلفین در این جشن، میثاق نامه ی را می خوانند که با محتوای حمد و ثنای پروردگار الهی و سپس شکرانه عطا کردن نعمت‌های بی‌کران توسط خداوند متعال در توفیق روزه‌ داری این ایام است؛ تعجیل در فرج امام زمان (عج) را از درگاه الهی خواستار می‌شوند و تک تک کلمات آن در ذهن آنان باقی می ‌ماند و تاثیر ژرفی دارد و موجب می ‌شود تا این افراد در فضای معنوی تنفس کنند.

نیکبخت افزود: این که روزه اولی‌ها خاطره خوشی از این مرحله از زندگی خود در ذهن به خاطر داشته باشند بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا نوجوانان زیباترین تصویر را از نخستین روزه گرفتن خود داشته باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا مراسم جشن برای روزه اولی‌ها در میان خانواده‌ها همانند جشن‌هایی مانند جشن تولد و جشن تکلیف مرسوم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار