فرماندار ورامین: فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره‌برداری است

ورامین (پانا) - فرماندار ورامین اعلام کرد شهرک صنعتی چرمشهر بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور است که تصفیه فاضلاب و دفع فاضلاب خشک آن، به یکی از مشکلات اصلی شهرستان ورامین تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ورامین: فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو فرماندار ورامین روز جمعه در جریان بازدید تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از محور آبیک(قزوین)، چرمشهر و پروژه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر گفت: عملیات اجرایی آزاد راه آبیک-چرمشهر اول تیرماه سال 1394 با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد تا با اجرای آن بخش مهمی از ترافیک ورودی به سمت استان تهران، به این محور منتقل شود.

فرماندار شهرستان ورامین اظهار کرد: آزاد راه آبیک- چرمشهر در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی به طول 158 کیلومتر تعریف شده است.

حسین کاغذلو افزود: این آزاد راه از غرب شهر آبیک شروع شده و پس از حدود 45 کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد، ماهدشت عبور کرده و پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران، قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به مسیر آزاد راه قم، چرمشهر، گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می‌شود.

اودر ادامه بیان کرد: تکمیل و تسهیل ارتباط آزاد راه های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران، کاهش طول مسیر، کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین، کرج، تهران، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا 90 دقیقه و نیمه سنگین تا 110 دقیقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی و گازهای گلخانه های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

او گفت: این مسیر 158 کیلومتری در 4 فاز تعریف شده که فاز چهارم آن در محدوده شهرستان ورامین واقع شده که با تکمیل زیرساخت‌ها آماده بهره برداری است.

فرماندار ورامین افزود: احداث این آزاد راه می‌تواند به رونق و توسعه همه جانبه شهرستان به ویژه در حوزه اقتصادی منجر می شود و واقع شدن شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان بزرگ ترین شهرک تخصصی صنعت چرم کشور در مجاورت آزاد راه آبیک، چرمشهر و محور قم، گرمسار این فرصت را در اختیار صنعت‌گران و فعالان حوزه چرم کشور قرار می‌دهد که با بهره گیری از راهی امن، سریعتر به بازار مصرف دسترسی پیدا کرده و فعالیت های اقتصادی خود را توسعه دهند.

او در خصوص مشکلات تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر نیز گفت: شهرک صنعتی چرمشهر بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور است که تصفیه فاضلاب و دفع فاضلاب خشک آن، به یکی از مشکلات اصلی شهرستان ورامین تبدیل شده است.

کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین گفت: هر چند که تمامی کارخانجات تولید چرم ملزم به ایجاد پیش‌تصفیه در واحدهای تولیدی هستند ولی دفع فاضلاب به ویژه فاضلاب خشک انباشت شده، به همکاری و مساعدت مسئولان استانی نیاز دارد.

خبرنگار:محمدرضااردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار