در آستانه فرارسیدن ماه میهمانی خدا، معلمان اهری پا به پای محرومان

اهر(پانا) - در آستانه فرارسیدن ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان، معلمان اهری مثل همیشه جامعه را همراهی می کنند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه فرارسیدن ماه میهمانی خدا، معلمان اهری  پا به پای محرومان

در جامعه انسانى، اساسى ترین کار تعلیم و تربیت است و کسى که این رسالت را به دوش مى کشد ((معلم)) است. کار معلمى به هر گونه تلاشى که براى هدایت، تکامل و تعلیم و آموزش انسان صورت مى گیرد اطلاق مى شود.

براساس همین تعریف است که پیامبران معلم بشر خوانده مى شوند. هم چنین پدر و مادر و دیگر اعضاى خانواده نسبت به کوچک ترها نقش معلم را دارند. اما در نام گذارى طبقات مختلفى که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده گرفته اند اصطلاحا تنها به یک طبقه ((معلم)) مى گویند؛ یعنى همان کسانى که رسالت آموزش و پروش فرزندان ما را از دوره کودکى و تحصیلات ابتدایى تا دوره جوانى و تحصیلات عالى، بر عهده مى گیرند. اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که ساختن و هدایت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است. اما این قشر از جامعه نه تنها با زبان و در کلاس درس الگوی شاگردانشان هستند بلکه با رفتار و عمل خود نیز الگو بودن خودشان را به رخ جامعه کشیده اند.

شهرستان اهر نیز با سابقه 107 ساله تعلیم و تربیت و چهره های فرهیخته و والا مرتبه ای که از بستر جامعه فرهنگیان این بوم و بر برخواسته است با معلمان سخاوتمند، نجیب و فرزانه اش که با تدریس در کلاس و رفتار و منش خود شهره خاص و عام است.

در این شرایط اقتصادی که مهمان ناخوانده کرونا نیز وبال خانواده ها شده است معلمان نه تنها در خانه نمانده اند و به کار آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و سایر روش های غیرحضوری مشغول هستند پا به پای محرومان جامعه نسبت به رفع محرومیت و فقر کمر همت بسته اند و با تهیه بسته های معیشتی تلاش در کاستن غمی از غم های نیازمندان کرده اند.

در این میان مدارس شهرستان اهر در قالب طرح کمک های مومنانه با تهیه بسته های غذایی و اهدای آن به خانواده های دانش آموزانشان همپای محرومین منطقه و همدل با آنان کوشیدند این شرایط سخت را با مشارکت و همیاری سپری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار