توزیع ۲۹۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط طلاب افغانستانی در یزد

یزد(پانا)- رئیس حوزه‌های علمیه یزد گفت: طلاب مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) یزد با همکاری ۲۵ هیئت عزاداری مهاجرین شیعه افغانستانی، ۲۹۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۲۹۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط طلاب افغانستانی در یزد

به گزارش ایسنا یزد همزمان با رزمایش سراسری کمک مومنانه که با عنوان «مواسات» در یزد آغاز شده، جمعی از طلاب افغانستانی مقیم این استان با محوریت حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) نسبت به تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته‌ کمک معیشتی و ۲۶۰۰ بسته بهداشتی ویژه خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا اقدام کردند.

حجت السلام والمسلمین «محمد شمس» صبح امروز یکم اردیبهشت ماه در این مراسم، کمک به نیازمندان را از جمله مهمترین رسالت مومنان در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اطعام از مهمترین روش‌های رهایی جامعه از گرسنگی و فقر کشنده و مزمن است.

وی با بیان این‌ که خداوند میزان سود انفاق را دو برابر تا ۷۰۰ برابر بیان کرده است، افزود: انفاق از جمله معامله‌هایی است که انسان با خداوند انجام می‌دهد و هیچ‌گاه متضرر نمی‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان یزد در ادامه شیوع ویروس کرونا را از جمله مواقع بحرانی جامعه دانست و بیان کرد:‌ متأسفانه خانواده‌های زیادی به دلیل شیوع این ویروس منحوس دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند که رهایی از این بحران کمک و مشارکت تمام آحاد جامعه را می‌طلبد.

حجت الاسلام شمس تصریح کرد:‌ اطعام از مصادیق انفاق و احسان است و اسلام برای حفظ حرمت انسانها و ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه، صاحبان ثروت را ملزم کرده که بخشی از اموال خود را برای تأمین هزینه زندگی و رفع‌گرسنگی نیازمندان اختصاص دهند.

این مسئول تأکید کرد: همراهی و مشارکت طلاب افغانستانی مقیم یزد در بحث جمع آوری و توزیع بسته‌های کمک معیشتی از جمله اقدامات ارزشمند در سایه ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.

«سیدمحمد رستگاری» فرماندار یزد نیز در این خصوص با بیان این‌که تأمین سلامت عمومی جامعه تمام اقشار و شهروندان را شامل می‌شود، اظهار کرد: ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا تمام افراد جامعه را مد نظر قرار گرفته و خود را موظف به تأمین بهداشت عمومی برای همه شهروندان می‌داند.

وی با بیان این‌که استانداری و فرمانداری یزد بر اساس ضوابط و مقررات تعریف شده حامی اتباع خارجی مجوزدار در استان است، افزود: کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده اقتصادی ناشی از شیوع کرونا طبق آیین نامه‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی در استان یزد انجام می‌شود.

فرماندار یزد حمایت از اتباع خارجی مجاز ساکن در استان نیز در چارچوب قانون اجرایی می‌شود، گفت:‌ امیدواریم با مشارکت بیش از پیش شهروندان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین توجه به نکات بهداشتی هر چه سریعتر شاهد مهار این میهمان ناخوانده در شهر و استان یزد باشیم.

«حجت الاسلام هاشمی» مدیر مدرسه پیامبر اعظم(ص) هم در پایان خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه در ایام ویروس منحوس کرونا با همکاری ۲۵ هیئت عزاداری مهاجرین شیعه افغانستانی کارهای جهادی انجام دادند.

توجیه و راهنمایی مهاجران، ترویج قربانی در بین شیعیان و تهیه و توزیع ۲۶۰۰ بسته مواد بهداشتی و ۳۰۰ بسته مواد غذایی از کارهای جهادی طلاب شیعه افغانستانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار