کاظمی: رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد دنبال شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در شرایط کنونی را مهمترین دغدغه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد دنبال شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، دومین جلسه طرح نماد در سال 99 امروز در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و معاونان و روسای ادارات این اداره کل در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی گفت: آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائلی است که در این شرایط باید به آن پرداخته شود و نباید از آن غفلت کنیم باید شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنیم و از فضای ایجاد شده بهره کافی را ببریم.

وی ادامه داد: دو سوال مطرح است اول اینکه ارتباط دانش‌آموزان، والدین، مشاوران، سامانه نماد و شبکه شاد چیست؟ یعنی در این شرایط باید ارتباطی بین این گروه‌ها و شبکه شاد ایجاد کنیم و سامانه نماد باید فعال‌ترین سامانه به لحاظ کارکرد باشد تا مشاوران به معلمان بتوانند گزارش دهند و دانش‌آموزان در معرض خطر را معرفی کنند.

کاظمی بیان کرد: سیستم غربالگری در این سامانه باید به صورت الکترونیک انجام شود به ویژه غربالگری اورژانسی و همچنین سیستم ارجاع در این سامانه باید فعال باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: سوال دوم اینکه چگونه اهداف کمی و کیفی را در شرایط جدید و خاص جامعه و به ویژه مدارس در سامانه نماد تعریف و چگونه فرآیند آموزش نماد را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه شاد اجرایی کنیم.

کاظمی تولید محتوا را اکنون با استفاده از ظرفیت‌های شبکه مجازی ساده‌تر از قبل دانست و ادامه داد: برای مشاوران باید تولید محتوا شود این امر هم ساده‌تر شده و هم هزینه‌های آن کاهش پیدا کرده است و فرآیند آموزش در شرایط کنونی استمرار باید داشته باشد و در بعد اجرایی و تولید محتوای آن باید طرح و برنامه داشته باشیم.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مهم‌ترین حوزه است که می‌تواند از شبکه‌های ایجاد شده حتی بعد از ایام کرونا هم استفاده کند و باید بستری برای آن فراهم کرد تا این فضا برای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی باقی بماند.

پوشش 40 درصدی مدارس در اجرای کلاس‌های آموزشی نماد در فضای مجازی

در ادامه جلسه مسعود شکوهی گفت: دوره‌های آموزشی طرح نماد تا امسال به صورت حضوری برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط جدید کشور کلاس‌های آموزشی این طرح باید به صورت مجازی برگزار شود.

او افزود: البته نباید فراموش کرد سازوکاری باید داشته باشیم تا اثربخشی این دوره‌ها کمتر از دوره‌های حضوری نباشد و به عبارتی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در این دوره‌ها پیگیری شود و از اینکه افراد شرکت کننده در این دوره‌ها آموزش‌ها را حتما می‌بینند مطمئن باشیم.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در طرح جدید می‌توانیم 40 درصد مدارس کشور را پوشش دهیم با وجود اینکه قرار است از فضای مجازی استفاده شود حداکثر پوشش و حداقل هزینه‌ها را باید داشته باشیم.

شکوهی روش‌های سنتی را منسوخ شده دانست و ادامه داد: در آموزش باید از شیوه‌های نوین استفاده کرد زیرا در شرایط کنونی کشور متوجه شدیم فضای مجازی و شیوه‌های نوین ظرفیت بسیار زیادی برای استفاده در آموزش‌ها را دارند.

در ادامه جلسه هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در مورد اجرای کلاس‌های آموزشی نماد در فضای مجازی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار