حمایت از سلامت روان در روزهای شیوع کرونا در منطقه 1

تهران(پانا) - فاطمه سید مومن، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، به تشریح برنامه های بهداشت روان در روزهای کرونایی پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از سلامت روان در روزهای شیوع کرونا در منطقه 1
فاطمه سید مومن، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفتگو با پانا گفت: با توجه به اهمیت بهداشت روان درشرایط درگیری جامعه با ویروس کرونا و حضور دانش آموزان در خانه،کمیته پیشگیری از آسیب های بحران مقابله با ویروس کرونا در هفته اول اسفند 98 تشکیل شد و با همکاری کارشناسان هسته مشاوره و واحد بهداشت منطقه برنامه های متنوعی در دستور کار قرار گرفت و بهترین حمایت های آموزشی و مشاوره ای به دانش آموزان و والدین ارائه شد.
وی افزود: در همین راستا دو خط تلفن مجزا در اختیار واحد مشاوره وبهداشت روان منطقه قرار گرفت. خانواده ها و دانش آموزان برای شناخت صحیح رفتارهای اجتماعی و خانوادگی در ایام قرنطینه و رفع نیازهای روانی در این ایام خاص از مشاوران متخصص اداره کمک گرفتند.
سید مومن در ادامه تصریح کرد: با توجه به این نکته که در وضعیت بحران افراد دچار استرس می شوند موضوعات چگونه با کودکان در مورد کرونا ویروس صحبت کنیم، روزهای قرنطینه فرصتی برای بهبود روابط صمیمانه با یکدیگر، مدیریت اضطراب فرزندان در روزهای کرونایی و... در قالب های مختلف آموزش داده شد. همچنین به والدین توصیه شد که به فرزندان خود کمک کنند تا هر گونه ترس و ناراحتی خود را از طریق فعالیتهای خلاقانه مانند بازی و نقاشی کردن ابراز کنند.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک گفت: مسابقات و پویش های مختلف طراحی شد، تا دانش آموزان در دوره بحران ناشی از شیوع بیماری و همه گیری ویروس کرونا، بتوانند در کنار والدین در خانه، سرگرم شوند و آموزش‌های لازم را که به تقویت مهارت‌ها و سلامت جسمی و ذهنی آنان کمک می‌کند، دریافت کنند.
وی افزود: پیامهای آموزشی متناسب با دوران همه گیری بیماری کرونا و به کار بستن توصیه های قاطع در نحوه رفتار صحیح عمومی و پذیرش نظم و بهداشت عمومی به صورت مجازی برای مدارس ارسال شد و کنترل بازخوردهای مناسب این پیامها به صورت مستمر از طرف کارشناسی بهداشت و سلامت منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.
در خاتمه سید مومن با آرزوی سلامتی وتندرستی برای تمام مردم عزیز ایران ضمن تشکر از همه کارشناسان و مشاوران گرانقدر که در این ایام مشغول خدمت رسانی به جامعه بودند ابراز امیدواری کردند هر چه سریع تر وبا سلامت از این مرحله دشوار عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار