در گفت‌وگو با پانا:

4 میلیون عضو در کانون‌های فرهنگی تربیتی، پویش «هر خانه یک کانون» را راه‌اندازی کردند

مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای پویش «هرخانه، یک کانون فرهنگی تربیتی» تشریح شد

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به جزئیات مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای پویش "هرخانه، یک کانون فرهنگی تربیتی" پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
4 میلیون عضو در کانون‌های فرهنگی تربیتی، پویش «هر خانه یک کانون» را راه‌اندازی کردند

علی رمضانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رسالت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: وظیفه داریم با ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری، مهارتی و ... در طول سال و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان همچنین آشنا کردن آنان با مهارت‌های زندگی و اجتماعی و مواجهه با شرایط سخت، گام برداریم.

وی افزود: در پی شیوع کرونا ویروس در کشور و برای ایجاد آرامش در خانواده‌ها و تداوم مباحث آموزشی و تربیتی قریب به 4 میلیون عضو در هزار و 182 کانون فرهنگی تربیتی، پویش "هر خانه یک کانون فرهنگی تربیتی" را راه‌اندازی کردند.

رمضانی در ادامه مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای این پویش را ذکر کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های مجازی آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی، هدایت و رهبری انجمن‌های 22‌گانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری مختلف، برگزاری مسابقه کتابخوانی و شعر، ایجاد کانال اختصاصی تهیه محتوای آموزشی، برگزاری مسابقه بازی خانوادگی، برگزاری مسابقه مجری‌گری، گویندگی، سخنوری و استندآپ دانش‌آموزی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی، نقاشی، نقالی، شاهنامه‌خوانی خاطره، عکاسی، نمایش عروسکی، فیلم 60 و 180 ثانیه‌ای، از جمله اقدامات انجام شده از سوی این پویش است.

به گفته مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقه اوریگامی، کاریکاتور، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بهار سلامتی، ایجاد کانون فرهنگی تربیتی مجازی و ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی از آثار برجسته هنری و ارزشمند دانش‌آموزان و مربیان کانون‌های فرهنگی تربیتی، برگزاری مسابقه نامه به مدافغان سلامت، برگزاری جشنواره مجازی هفت سین، راه‌اندازی گردشگری مجازی و معرفی مکان‌های تاریخی، مدهبی و گردشگری استان‌ها، از دیگر فعالیت‌های کانون‌هاست.

رمضانی جشنواره مجازی در خانه بمانیم، جشنواره آقای مهربان به مناسیت نیمه شعبان، برگزاری مسابقه مجازی رباتیک، برگزاری مجازی برنامه جوانه‌ها، مسابقه ساخت کاردستی از مواد دورریز، جشنواره مجازی تعطیلات جداب، آموزش قدم به قدم روباتیک، نجوم، سفالگری و آموزش گل و گیاه را از دیگر اقدامات کانون‌های فرهنگی تربیتی در تحقق این پویش دانست.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی آستین همت بالا زدند و در این شرایط خاص که کشور نیاز به همدلی، همکاری و مشارکت دارد برای خدمت به مردم و خانواده‌ها محلی برای تولید و عرضه ماسک و لباس پرستاری مشخص کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اضافه کرد: دانش‌آموزان عضو انجمن‌های ۲۲گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی در کنار مدیران، کارشناسان و مربیان علیرغم تعطیلی مراکز آموزشی و پرورشی با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و ضوابط و مقررات بهداشتی در کانون‌های فرهنگی تربیتی حضور پیدا کرده و از زمان شیوع کرونا تا به امروز بیش از 755 هزار ماسک و 18 هزار لباس پرستاری تهیه و به صورت رایگان در بین مردم ومراکز درمانی توزیع کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار