لزوم کمک دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش در ارایه آموزش به دانش آموزان

شیراز(پانا) - استاندار فارس گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در بحث آموزش دانش آموزان به آموزش و پرورش کمک های لازم را ارایه دهند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم کمک دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش در ارایه آموزش به دانش آموزان

عنایت الله رحیمی در یکصدو سی و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ، گفت: مدیر آموزش و پرورش از احترام گذاشتن و بزرگ انگاشتن معلم روستایی محترم می شود،چون هیچ تفاوتی از نظر انسانی و شخصیتی بین معلم روستایی با مدیر کل آموزش و پرورش قائل نیستیم و همه را به عنوان انسان های خدوم در یک جامعه در حال خدمت به جامعه دانش آموزی می دانیم.

استاندار فارس افزود: اعتقاد ما این است که مدیریت آموزش و پرورش باید با خرد جمعی انجام شود، تک روی، روش های حذفی و تنگ نظری و غلبه سیاست بر فرهنگ، روش های موفقیت در مدیریت آموزش و پرورش نخواهد بود.

وی ادامه داد: بزرگداشت مقام معلم و احترام به آنها و اخذ نظر متخصصان و پیشکسوتان و فرهنگیان، رمز موفقیت یک مدیر در آموزش و پرورش است.

رحیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در مجموعه آموزش و پرورش گفت: روح احساس مسئولیت و مشارکت جمعی، امروز در آموزش و پرورش وجود دارد که خودشان داوطلبانه شروع به تولید ملزومات مبارزه با بیماری میکنند که این نشان دهنده آن است که جامعه ما یک جامعه بالنده مسئولیت پذیر است.

استاندار فارس افزود: در بُعد آموزشی کارهای صورت گرفته در آموزش و پرورش فارس اقدامات بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات فرهنگی و تولیدات آموزشی در ایام مبارزه با بیماری کرونا جزو استان‌های برتر بوده‌ایم.

رحیمی گفت: همچنین در زمینه ترویج مبارزه با بیماری کرونا اقدامات فرهنگی صورت گرفته در استان اقدامات قابل قبول در سطح کشور بوده است.

استاندار فارس افزود: مدرسه علاوه بر نقش آموزشی، یک نقش پرورشی و جامعه پذیری و دوست یابی و تکمیل شخصیت را برای دانش آموزان بر عهده دارد که باید در این ایام در این زمینه نیز اقداماتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا دانش آموزان بتوانند ارتباط با همکلاسی خود را در فضای مجازی داشته باشند، همچنین اقدامات فوق برنامه اجرایی شود.

رحیمی در ادامه بر دعوت از نماینده ولی فقیه برای شرکت در شورای آموزش و پرورش استان به تناسب جلسات تاکید کرد.

وی افزود: همچنین از خیرین برتر در جلسات شورای آموزش و پرورش استان دعوت و از آنان تقدیر شود.

استاندار فارس ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در بحث آموزش دانش آموزان به آموزش و پرورش کمک های لازم را ارایه دهند.

رحیمی در ادامه با اشاره به نیاز شهر صدرا به زیرساخت های آموزشی گفت: در شهر صدرا اداره کل نوسازی مدارس و شرکت توسعه و عمران صدرا باید پیگیر ساخت مدرسه باشند و به این موضوع ورود پیدا کنند تا این شهر از یک تعادل برخوردار شود.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی شهر صدرا، ظرفیت مدارس مناسب نیست، حتی باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

استاندار فارس همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای رفع اشکال دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید فرصتی برای دانش آموزان فراهم شود تا در صورت تمایل در زمان تعیین شده با رعایت پروتکل بهداشتی برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند چرا که شاید رفع اشکال ها در فضای مجازی کافی نباشد.

همچنین در این جلسه در خصوص مشکل پرداخت کرایه سرویس های مدارس مقرر شد نشستی بین مجموعه انجمن اولیا و مربیان و شرکت های حمل و نقل برگزار شود و تفاهم لازم صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار