راه‌اندازی پویش پاس ویژه آموزش‌دهندگان و فراگیران سوادآموزی در استان فارس

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی پویش آموزش در فضای مجازی سوادآموزی با نام اختصاری (پاس) ویژه آموزش دهندگان و فراگیران سوادآموزی در استان فارس خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش پاس ویژه آموزش‌دهندگان و فراگیران سوادآموزی در استان فارس

بهزاد نوروزی چگینی گفت: در حال حاضر ویروس کویید 19 یا همان کرونا همه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است و جوامع مختلف را از جوانب و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، شغلی و... با چالش‌های جدی مواجه نموده است.
او گفت: نهاد آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از اُرگان‌ها و نهادهای اصلی و تأثیرگزار جامعه که متولی اصلی امر آموزش است با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو شده است.
معاون سوادآموزی با اشاره به ضرورت توجه و اجرای جدی و بی‌چون و چرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و اهمیت توجه و در اولویت قرار داشتن حفظ سلامتی و جان مردم افزود: معاونت سوادآموزی فارس با توجه به جمیع جهات و برای اینکه بُعد آموزش بزرگسالان مغفول نماند اقدام به راه‌اندازی پویش آموزش در فضای مجازی سوادآموزی (پاس) کرده است که اقدامی بسیار ارزشمند، مهم و قابل توجه برای پیشبرد امر آموزش در عین توجه تمام و کمال به حفظ سلامت مخاطبان و سوادآموزان است.
نوروزی چگینی افزود: برای اجرا و عملیاتی کردن پویش پاس ابتدا دستورالعملی درباره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص شد تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود.
معاون سوادآموزی گفت: آموزش‌دهندگان با توجه به اصول و موارد یاد شده اقدام به تدریس دروس مختلف و فیلم‌برداری از تدریس خود می‌نمایند و آن را در اختیار سوادآموزان قرار می‌دهند و در صورت لزوم در تماس با سوادآموزان توضیحات و اطلاعات لازم را درباره نحوه استفاده مطلوب از کلیپ تهیه شده از هر درس را در اختیار آنها قرار می‌دهند.
نوروزی چگینی گفت: افراد باسواد و تحصیل کرده در خانواده سوادآموزان نیز می‌توانند در زمینه رفع اشکال مطالب آموزشی تدریس شده سوادآموزان خانواده خود را یاری نمایند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: آموزش‌دهندگان ما در سراسر استان رکن اصلی در اجرا و عملیاتی کردن "پویش پاس" هستند و انتظار داریم با توجه به شرایط موجود که به خاطر بیماری کرونا بر جامعه تحمیل شده است آموزش‌دهندگان پویا و فعال ما تمام همت و تلاش خود را در زمینه اجرای موفق و اثرگزار این پویش به کار گیرند.
او افزود: علاوه بر تدریس و آموزش دروس، ارسال پیامک‌های آموزشی و بهداشتی و نکات خود مراقبتی در برابر بیماری کرونا به سوادآموزان، تهیه کلیپ‌های متناسب با نحوه مدیریت صحیح خانواده در زمان قرنطینه و... از جمله اقداماتی است که مجموعه سوادآموزی استان انجام داده و کماکان انجام خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار