دبیرخانه استانی پویش آموزش مجازی سواد آموزی " پاس" در شیراز فعال شد

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از فعال شدن دبیرخانه استانی پویش آموزش مجازی سواد آموزی " پاس" در شیراز خبر داد و گفت تعامل یکی از مهمترین مباحث در آموزش بزرگسالان است که در آموزش حضوری امکان پذیر است و بر همین اساس نمی توان آموزش از راه دور یا آموزش مجازی را جایگزین کاملی برای آموزش حضوری دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۲۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه استانی پویش آموزش مجازی سواد آموزی " پاس" در شیراز فعال شد

بهزاد نوروزی چگینی در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان، با اشاره به راه اندازی پویش آموزش مجازی سوادآموزی(پاس) در فارس، گفت: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از تعطیلی آموزش و به ویژه آموزش بزرگسالان و مخاطبین سوادآموزی در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، گفت: پویش آموزش مجازی سواد آموزی، می تواند نقش قابل توجهی در آموزش بزرگسالان و به پایان رساندن سال تحصیلی و برگزاری امتحانات در شرایط فعلی را داشته باشد.

وی بر لزوم تبیین این پویش و بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن در سطح استان برای استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل آن تاکید کرد و گفت: موضوع تعامل یکی از مهمترین مباحث در آموزش بزرگسالان است که در آموزش حضوری امکان پذیر است و بر همین اساس نمی توان آموزش مجازی را جایگزین کاملی برای آموزش حضوری دانست.

نوروزی گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری و خرد جمعی در این زمینه، دبیرخانه اخد بهترین پیشنهادات آموزش بزرگسالان در شیراز دایر و فعال شده تا همکاران فرهنگی، کارشناسان و دست اندرکاران سوادآموزی در سطح استان بتوانند پیشنهادات خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: علاقه‌مندان به شرکت در پویش "پاس" می‌توانند پیشنهادات، مقالات و تجربیات خود در این زمینه را به پست الکترونیکی دبیرخانه این پویش به نشانی Savadamozifars@gmail.ir ارسال کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه آموزش در سوادآموزی و حوزه ابتدایی از جنبه های مختلف شبیه هم است گفت: در شرایط کنونی لازم است برای آموزش پایه اول ابتدایی نیز روشی غیر حضوری پیش بینی شود و تا مهیا شدن روش های غیر حضوری ،آموزش به شیوه نیمه حضوری و با رعایت سایر دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی قابلیت اجرایی دارد.

محمد فیاض پور با اشاره به اینکه حوزه آموزش ابتدایی در حال طراحی و تدوین خود آموز است، گفت: لازم است از همکاران حوزه سوادآموزی نیز نماینده ای در جلسات این معاونت حضور داشته باشد تا در جریان نحوه کار قرار بگیرند و در صورت تأیید و صلاحدید بتوان از این روش نیز در حوزه سوادآموزی استفاده کرد.

فرهنگیان و سایر علاقمندان به شرکت در این پویش می توانند سوالات خود را در رابطه با فعالیت های سواد آموزی استان از طریق شماره تلفن 32345122 -071 مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار