جشنواره مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی کردستان

تهران (پانا) - رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره مهارتی دانش‌آموزان با نیازه های ویژه در مدارس مجازی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی کردستان

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش وپرورش استثنایی، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: درراستای افزایش استقلال شخصی، خودباوری، آمادگی برای اشتغال و تسهیل در روند انتقال موفقیت آمیز به دوران بزرگسالی جشنواره مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس مجازی در حال برگزاری است.

رنجبر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای توانایی‌های هنری، مهارتی و رقابت سالم در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

او اعلام کرد: این جشنواره با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش‌آموزان، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید ومولد در بازار کار را برای آنان ایجاد می‌کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید براهمیت ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی افزود: با توجه به نیازهای ویژه دانش‌آموزان استثنایی، با به‌کارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم وتربیت و برنامه ریزی‌های اساسی برای به فعلیت رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

رنجبر با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، اشاره کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

او با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت آموزی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر ادامه داد: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش‌آموزان باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای آن‌ها شروع می‌شود و چنین هدفی مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها، توانایی‌ها واستعدادهای بالقوه آنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار