رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: 120 دانش آموز متقاضی جهش در برنامه ارزیابی هوش شرکت کردند

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای برنامه ارزیابی هوش 120 دانش آموز دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی 99-98 خبر داد .

کد مطلب: ۹۴۵۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: 120 دانش آموز متقاضی جهش در برنامه ارزیابی هوش شرکت کردند

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد متقاضی جهش 51 نفر دختر و 69 نفر پسر بودند که از تاریخ 15 تیر ماه تا 15 مردادماه در آزمون ارزیابی جهش شرکت کردند .

رنجبر گفت: از 123 نفر دانش آموز دوره ابتدایی که برای جهش تحصیلی در سامانه سنجش نوبت گیری کردند 120 نفر به مراکز تخصصی مراجعه نمودند که از این تعداد 64 نفر موفق به کسب نمره لازم در ارزیابی هوش شدند و56 نفر حدنصاب لازم را کسب نکردند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود : 6 مرکز تخصصی هوش در شهرستان های سنندج ،قروه ،مریوان ،بانه ،بیجار و سقز برای ارزیابی وضعیت جهش تحصیلی دانش آموزان متقاضی در استان فعال بودند.

وی افزود : در این دوره ارزیابی هوشی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دوره ابتدایی انجام پذیرفت .

رنجبر گفت: دانش آموزانی که موفق به گذراندن آزمون شدند در شهریور ماه جاری در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر خواهند رفت .

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان گفت: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش با توجه به استعدادهای خود خارج از سن تقویمی به نوعی تسریع در آموزش اقدام کنند .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: شرط اینکه دانش آموزی پایه ای از مقطع تحصیلی را به صورت جهشی بخواند این است که هوش عمومی وی نسبت به گروه همسالان خود بالاتر باشد .

رنجبر در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی 98-97افزود: 93 نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون تست هوش شرکت کردند که تعداد 62 نفر صلاحیت ارتقا به پایه تحصیلی بالاتر را کسب و 31 دانش آموز نیز موفق به اخذ حد نصاب لازم نشدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار