پورمحمود: فعالیت سازمان دانش آموزی در قالب تربیت اجتماعی، مکمل فعالیت عمومی است

تهران (پانا) - طاهره پور محمود، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه17 از عملکرد سازمان دانش آموزی منطقه در سال 98 و اهم فعالیت های این سازمان ازجمله ساماندهی نیروی انسانی، پیرامون برگزاری همایش ها و مراسم های سالانه ملی - مذهبی و اجرای پویش های سراسری سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: فعالیت سازمان دانش آموزی در قالب تربیت اجتماعی، مکمل فعالیت عمومی است

طاهره پور محمود، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه17 در گفتگو با خبرگزاری پانا، از سازمان دانش آموزی به عنوان نهاد عمومی و غیر دولتی وابسته به آموزش و پرورش یاد کرد که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان در سه دوره تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا دوازدهم فعالیت می نماید و زمینه مشارکت همه جانبه آنها را در ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین ایجاد می‌کند.
پورمحمود در ادامه افزود: تشکل سازمان دانش آموزی همه سال با شروع سال تحصیلی با جذب دانش آموزان و مربیان پیشتاز و ثبت مشخصات آنها در سامانه مربوطه، فعالیت های خود را آغاز می کند. سازمان دانش آموزی منطقه17نیز در مهر98با جذب قریب به 8 هزار دانش‌آموز و 300 مربی پیشتاز با مشارکت صد در درصد مدارس منطقه فعالیت خود را شروع نموده ‌که 17مدرسه ی منطقه تمام تشکیلاتی هستند و فعالیت های ویژه ای را انجام می دهند.
وی افزود: در طول سال98 سازمان دانش آموزی با اجرای بیش از 40 برنامه ویژه در سطح مدارس منطقه فعالیت نموده که از عمده ترین آنها می توان به برگزاری همایش های توانمندسازی مربیان و دانش آموزان پیشتاز به صورت منطقه‌ای و متمرکز استانی، برگزاری مراسم ویژه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی، اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانش آموزان، برگزاری مسابقات سازمان دانش آموزی مثل مداحی(نوگلان حسینی)، ساخت هواپیمای گلایدر و ماشین های رادیوکنترل و ...، برگزاری مجمع شورای دانش آموزی منطقه، تشکیل کارگروه نظارت بر کارکرد سرویس دانش آموزی مدارس، فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم، اجرای مانور زلزله و برگزاری جشن‌های نیکوکاری و نوع‌دوستی اشاره کرد که جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری را در دو مرحله به صورت سالانه انجام می‌دهد و در طول سال ۹۸ بر اساس نیاز و شرایط پیش آمده دو مرحله سیل مهربانی همکلاسی ها نیز توسط پیشتازان منطقه انجام گرفت.
پورمحمود در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی همه سال علاوه بر اجرای طرح‌های مصوب، در مناسبات ملی مذهبی حضور فعال داشته و دانش آموزان پیشتاز منطقه۱۷ در مراسم های متمرکز روز دانش آموز و دهه مبارک فجر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی رحمة الله علیه حضور یافتند. عزیزان پیشتاز در مراسم های مهم منطقه ای جهت اجرای برنامه‌های تشریفات، خیرمقدم، حاملان قرآن و اجرای سرود های زندگی و نغمه های شادی حضور فعال داشتند که از نمونه‌های آن به تشریفات مراسم های افتتاحیه و اختتامیه مسابقات و خیرمقدم گویی و تشکر از خیرین مدرسه‌ساز در مراسم افتتاح مدارس خیرساز کاظمی و فاطمه عرب را می‌توان نام برد. همچنین تشکیل انجمن خبرنگاری و برگزاری کلاس های مجری گری و خبرنگاری از دیگر فعالیت‌های سازمان دانش آموزی جهت تربیت دانش آموزان مستعد منطقه استکه در سال‌های اخیر تربیت یافتگان این سازمان، مجری برنامه های صدا و سیما هستند و در اردوی ملی کشوری نیز حضور پرثمر داشته اند.
پورمحمود از دیگر فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی به حضور فعال دانش آموزان در پویش "من قاسم سلیمانی هستم" اشاره کرد که نشان از روحیه تعهد ملی و مذهبی پیشتازان جوان است.

ویدر ادامه افزود: سازمان دانش آموزی منطقه 17 مسئولیت معاونت فرهنگی اردوی ملی کشوری در اردوگاه شهید باهنر را در تابستان 98 برعهده داشت که با حضور مربیان توانمند منطقه در این اردو فعالیت های خوب و کم نظیر رقم خورد. همچنین در آستانه انتخابات، دانش آموزان پیشتاز در پویش رأی اولی ها و شرکت حداکثری در انتخابات مشارکت داشتند. اما ادامه فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در ماه پایانی سال 98 که نیاز به حضور دانش آموزان داشت به علت شیوع ویروس کرونا متوقف گردید و برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان شکل جدیدی به خود گرفت که در برنامه جداگانه گزارش شده است. با وجود تعطیلی مدارس دانش آموزان عزیز در منازل خود ضمن پیوستن به پویش "ما در خانه می مانیم و کرونا را شکست می‌دهیم" همنوعان خود را فراموش نکرده و در جشن نیکوکاری به صورت الکترونیک مشارکت داشتند. همچنین در منازل خود با گل کاری و درختکاری در ایجاد ایجاد فضای سبز و کاشت نهال امید مشارکت داشتند.
در پایان مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۷ ضمن قدردانی از تمامی همکاران اداری و مدارس و همراهی مجدانه مدیران محترم مدارس در فراهم نمودن تمهیدات لازم جهت انجام فعالیتهای این سازمان و از حمایت ها و راهنمایی های موثر و مدبرانه مدیر محترم منطقه17و مدیر سازمان دانش آموز ی شهر تهران قدردانی کردند و گفت: گستردگی فعالیت های سازمان دانش آموزی به حدی زیاد است که نمی‌شود در یک گفتگوی کوتاه به همه آنها اشاره کرد لذا موارد فوق نمونه های مختصری از فعالیت های سازمان دانش آموزی منطقه 17 در جریان سال 98 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار