رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

اگر تست کرونای فردی مثبت باشد از3 فردی که با او در ارتباط بودند ازمایش گرفته می شود

زنجان (پانا) - استان زنجان با توجه به توانمندی آزمایشگاهی یک قدم در شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا جلوتر رفت و آزمایش و نمونه برداری سرپایی در زنجان شروع شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اگر تست کرونای فردی  مثبت باشد از3 فردی که با او در ارتباط بودند ازمایش گرفته می شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اعلام کرد: هدف اصلی این است که به طور فعال پیش برویم و در نقاطی که کرونا مثبت مردم در آنجا گزارش شده، مراحل آزمایش را پیش ببریم تا به نقطه منفی برسیم. هر فردی هم که کرونا مثبت باشد، از 3 فردی که با او در ارتباط بودند آزمایش گرفته شود.

پرویز قزلباش ادامه داد: معمولا وقتی ویروس وارد بدن می‌شود باید چند روز طی شود تا نتیجه آزمایش مشخص شود و ویروس به حدی برسد که ما بتوانیم آن را به لحاظ آزمایشگاهی مثبت بدانیم، ولی ممکن است فردی در تماس با فرد آلوده باشد، اما علامتی هم نداشته باشد و خودش هم متوجه نشود. در این صورت حتی تست و نمونه گیری اولیه نیز اگر منفی باشد، آزمایش برای او تکرار می شود.
رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا در ادامه تاکید کرد: در مقابله و پیشگیری از کرونا ما در انتهای مسیر نیستیم، شاید در اوایل مسیر باشیم و تا الان هم خوب پیش رفتیم، در کشور ایران به خاطر وجود زیرساختهای مناسب بهداشتی و عزم و اراده مسئولین تا الان گفته می شود کرونا خوب مدیریت و کنترل شده، ولی به دلایل مختلف نمی‌توان روی این موضوع حساب کرد. چون واکسنی برای این ویروس پیدا نشده تا ایمنی برای مردم ایجاد شود و اینکه درمان مشخصی برای آن وجود ندارد. در واقع، اصلی‌ترین نکته برای پیشگیری از بیماری، رعایت نکات بهداشتی است.
وی نگرانی سیستم بهداشت و درمان را به دلیل ناشناخته‌بودن ویروس، اوج‌گیری مجدد آن دانست و تاکید کرد: همچنان مقاومت و جدیت برای ادامه راه لازم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به طرح غربالگری گفت: زمانی‌که بتوانیم میزان انتقال در جامعه را به زیر یک برسانیم، بیماری کنترل می‌شود. بنابراین تا آن زمان این طرح ادامه خواهد یافت. مشارکت مردم استان خوب بوده، ولی توجه جدی و همکاری یبیشتر می‌خواهد و اینکه از ماندن در خانه خسته نشوند. کار سختی است، ولی اگر رعایت نشود شرایط سخت تر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار