در گفت‌وگوی پانا با نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

بازگشت دومینویی اقتصاد کشورهای جهان به حالت عادی با کنترل شیوع کرونا

بهای نفت به این زودی‌ها به حالت عادی بر نمی‌گردد

تهران (پانا) – نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌گوید بازگشت اقتصادها از وضع غیرعادی حاصل از کرونا به حالت عادی دومینو یی خواهد بود و فرآیند عرضه و تقاضا به گونه‌ای که موجب متعادل شدن بازار نفت و افزایش قیمت نفت شود به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها میسر باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت دومینویی اقتصاد کشورهای جهان به حالت عادی با کنترل شیوع کرونا

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد:‌ « با شیوع بیشتر بیماری کرونا در جهان تاثیر منفی آن بر تقاضای نفت در بازارهای جهانی گسترده‌تر می‌شود و نشان می‌دهد که تا زمانی که شیوع بیماری کنترل نشود و دایره اپیدمی گسترش داشته باشد تبعات منفی این بیماری بر بهای نفت ادامه خواهد داشت.»

وی افزود: « بازارهای بالقوه و بالفعل بسیاری برای نفت در جهان وجود دارد که تقاضای نفت را در جهان در کنترل خود دارد. چین کشوری پرمصرف برای نفت است که اگر موفق شود این بیماری را کنترل کند می‌تواند دوباره به چرخه عادی تولید بازگردد و متقاضی بزرگی در بازار نفت باشد. بازارها دوباره می‌توانند خود را احیا کنند اما به نظر می‌رسد این شرایط عادی به زودی امکان‌پذیر نخواهد بود.»

صالحی خاطرنشان کرد:‌ « بازارهای جهان ارتباط نزدیکی به هم دارند. به نظر می‌رسد بسیاری از بازارهای کالایی درگیر در بیماری کرونا باشند. اکنون بازار کشوری مانند آمریکا متاثر از این شرایط قرار گرفته است و بورس این کشور در وضع سقوط قرار گرفته است. بورس نفت منطقه خلیج فارس نیز با افت بسیار مواجه شده است.»

وی ادامه داد: « بازگشت اقتصادها از وضع غیرعادی حاصل از کرونا به حالت دومینو خواهد بود و فرآیند عرضه و تقاضا به گونه‌ای که موجب متعادل شدن بازار نفت و افزایش قیمت نفت شود به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها میسر باشد.»

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ « کشورها به حالت دومینو درگیر در بیماری کرونا شده‌اند و به حالت دومینو نیز به حالت عادی بر می‌گردند. ممکن است چین زودتر از سایر کشورها در کنترل بیماری موفقیت‌های به دست آورد. چین سالانه سه هزار میلیارد دلار تراکنش مالی با سایر کشورها دارد و باید بتواند بازاری در سایر کشورها داشته باشد. »

وی افزود: « کنترل بیماری در چین و بازگشت این کشور به حالت عادی ظرفیتی را در بازار ایجاد می‌کند اما نیازمند آن است که سایر مصرف‌کننده ها و بازارهایی که محصولات این کشور به آنها صادر می‌شود به حالت عادی برگردند تا بتواند بر بورس‌های دنیا و سایر کالاها ازجمله نفت تاثیرات مثبت داشته باشد.»

صالحی خاطرنشان کرد:‌ « بازگشت چین به حالت عادی خبر خوبی است و نوید بخش آن خواهد بود که کشورهای دیگر نیز پس از توفیق در کنترل بیماری می‌توانند خیلی زود به وضع عادی برگردند. تعداد مبتلایان جدید در چین کنترل شده است اما در ایران و سایر کشورها شیب مبتلایان صعودی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار